کد خبر: 29401
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 21:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در ارومیه برگزار شد

منبع : لیزنا
دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در سطح تکمیلی با حضور ۳۰ نفر از کتابداران آذربایجان غربی در کتابخانه مرکزی ارومیه آغاز به کار کرد.
دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در ارومیه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در سطح تکمیلی، از سری دوره‌های آموزشی «کودک و فلسفه» ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، با حضور ۳۰ نفر از کتابداران آذربایجان‌غربی در کتابخانه مرکزی ارومیه آغاز به کار کرد.

علی فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی دراین‌باره گفت: کتابخانه‌های عمومی دارای ظرفیت فرهنگی عظیمی هستند و دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» این فرصت را در اختیار کتابداران قرار می‌دهد تا از طریق این برنامه با رشد مهارت‌های تفکر نقادانه، خلاقانه و مسئولانه کودکان را در داشتن اندیشه‌ای صحیح و زندگی بهتر یاری رسانند و کتابخانه‌های عمومی را به محور فرهنگی تبدیل کنند.

فیروز افزود: در این دوره‌ها، کتابداران با مبانی و تاریخچه فلسفه برای کودک، جایگاه و اهمیت برنامه فلسفه کودک در نظام آموزشی فعلی دنیا، اصول تسهیلگری و مهارت‌های پایۀ تفکر منطقی- انتقادی آشنا می‌شوند.

گفتنی است دوره مقدماتی «تفکر، کودک و کتابخانه» در ۲۵ و ۲۶ تیرماه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای کتابداران آذربایجان غربی برگزار شد و دوره تکمیلی در ۳۱ تیرماه آغازشده و تا یکم مرداد ادامه خواهد داشت.

کتابدار آ.غ
|
Denmark
|
1396/04/31 - 23:57
0
1
دوره ای عالی برای ارتقاء تفکر. با تشکر از آقای مختار پور وهمکاران نهاد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: