دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در ارومیه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در سطح تکمیلی، از سری دوره‌های آموزشی «کودک و فلسفه» ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، با حضور ۳۰ نفر از کتابداران آذربایجان‌غربی در کتابخانه مرکزی ارومیه آغاز به کار کرد.

علی فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی دراین‌باره گفت: کتابخانه‌های عمومی دارای ظرفیت فرهنگی عظیمی هستند و دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» این فرصت را در اختیار کتابداران قرار می‌دهد تا از طریق این برنامه با رشد مهارت‌های تفکر نقادانه، خلاقانه و مسئولانه کودکان را در داشتن اندیشه‌ای صحیح و زندگی بهتر یاری رسانند و کتابخانه‌های عمومی را به محور فرهنگی تبدیل کنند.

فیروز افزود: در این دوره‌ها، کتابداران با مبانی و تاریخچه فلسفه برای کودک، جایگاه و اهمیت برنامه فلسفه کودک در نظام آموزشی فعلی دنیا، اصول تسهیلگری و مهارت‌های پایۀ تفکر منطقی- انتقادی آشنا می‌شوند.

گفتنی است دوره مقدماتی «تفکر، کودک و کتابخانه» در ۲۵ و ۲۶ تیرماه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای کتابداران آذربایجان غربی برگزار شد و دوره تکمیلی در ۳۱ تیرماه آغازشده و تا یکم مرداد ادامه خواهد داشت.