کد خبر: 29433
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مرداد 1396 - 10:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان و کارگاه آموزش داستان‌نویسی در قم برگزار شد

منبع : لیزنا
 با حضور اعضای بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای نشست کتاب‌خوان و کارگاه آموزش داستان‌نویسی برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان و کارگاه آموزش داستان‌نویسی در قم برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم؛ بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای میزبان کارگاه آموزش داستان‌نویسی و نشست کتاب‌خوان شد.

در ادامه سلسله نشست‌های آموزش داستان‌نویسی، معصومه میرابوطالبی نویسنده و مربی کانون ادبی، مفهوم صحنه و صحنه‌سازی و شباهت آن به عنصر توصیف در داستان را تشریح کرد و گفت: در صحنه‌پردازی نیازمند یک حرکت و پویایی هستیم، به‌گونه‌ای که تصویری از حرکت داستان در ذهن ما ترسیم شود. در «صحنه» نیز همانند «توصیف» باید جزئیات با دقت موردبررسی قرار گیرد. توصیف خوب به همراه صحنه‌سازی مناسب می‌تواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد.

در ادامه هنرجویان به خوانش داستان‌های خود پرداختند و نقاط ضعف و قوت این داستان‌ها موردبررسی قرار گرفت. همچنین در این کارگاه آثار برگزیده مهدی آذریزدی به تفکیک گروه‌های سنی کودک و نوجوان معرفی و بررسی شد.

در نشست کتاب‌خوان نیز ۹ نفر از علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود پرداختند؛ طی این نشست کتاب‌های «شادکامی از دیدگاه پیامبر اعظم» نوشته عباس پسندیده؛ «مجموعه خون‌آشام» نوشته سیامک گلشیری؛ «فرزندان کاپیتان گرانت» نوشته ژول‌ورن؛ «باخانمان» نوشته هکتور مالو؛ «دایره المعارف کوچک من درباره دردها و بیماری‌ها» نوشته بنوا دلاندر؛ «راز قصر عجیب» نوشته جولی کمپل؛ «شاهزاده و گدا» نوشته مارک تواین ؛ «سرزمین اشباح» نوشته دارن شان و کتاب «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده معرفی و ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: