کد خبر: 29460
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 11:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

50 هزار نفر كرماني در جشنواره كتابخوانی رضوي شركت كردند

منبع : لیزنا
مدیركل كتابخانه های عمومی استان كرمان از شركت بیش از 50 هزار نفر كرمانی در بخش مكتوب و آنلاین هفتمین جشنواره كتابخوانی رضوی خبر داد.
50 هزار نفر كرماني در جشنواره كتابخوانی رضوي شركت كردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره كل كتابخانه ها، محمد جواد حسین زاده مدیركل كتابخانه های عمومی استان كرمان با اعلام این خبر گفت: استقبال كم نظیر مردم دیار كریمان از مسابقه كتابخوانی رضوی، نشان از ارادت مردم كرمان به آستان حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) وحضرت احمد بن موسی(ع) دارد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش و ترویج فرهنگ كتابخوانی با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمة معصوم(ع) عنوان کرد و گفت: بیش از 31 هزار نفر در بخش مكتوب هفتمین جشنواره كتابخوانی رضوی شركت كردند كه شهرستانهای سیرجان، كرمان و زرند بیشترین میزان مشاركت فردی جشنواره را به خود اختصاص دادند.

مدیركل كتابخانه های عمومی استان كرمان افزود: جشنواره كتابخوانی رضوی با هدف رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا؛ رواج فرهنگ و هنر اسلامی شکل گرفته و هر سال به شکل گسترده‌تری در سراسر ایران اسلامی برگزاری می‌گردد.

وی با اشاره به تشكیل جلسات متعدد كمیته برنامه ریزی و ستاد اجرایی جشنواره كتابخوانی رضوی در استان كرمان گفت: به منظور اطلاع رسانی این حركت فرهنگی در جامعه و جلب حمایت دستگاه‌های فرهنگی استان در برگزاری با شكوه جشنواره رضوی، جلسات متعددی با ائمه جمعه، مسئولین و روسای دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برگزارگردیده است.

حسین زاده تصریح کرد: تنها راه بیمه کردن جامعه از چالش ها و معضلات؛ استفاده از سیره اهل بیت (ع) است؛ با عمل به سیره اهل بیت که آیینه آیات قرآنی هستند، جامعه به سمت تعالی، آرامش و عبودیت حرکت می‌کند.

وی حضور كودكان و نوجوانان و مشاركت نسل آینده در جشنواره كتابخوانی رضوی را بسیار مهم دانست و گفت: در بخش مسابقه نقاشی بیش از هفت هزار اثر به دبیرخانه استانی جشنواره رضوی ارسال گردید كه بیشترین میزان مشاركت به ترتیب مربوط به شهرستانهای زرند، سیرجان و كرمان بوده است.

مدیركل كتابخانه های عمومی استان كرمان با تاكید براهمیت و ظرفیت فضای مجازی گفت: بیش از 18 هزار نفر از هم استانیهای عزیز به صورت آنلاین در هفتمین جشنواره كتابخوانی رضوی شركت كردند و مردم شهرستانهای بم، سیرجان و كرمان به ترتیب بیشترین میزان مشاركت در بخش آنلاین جشنواره را داشته اند.

 

محمد جواد حسین زاده با اشاره به اینكه در ششمین جشنواره كتابخوانی رضوی قریب به 21 هزار نفر كرمانی شركت داشته‌اند، افزود: رشد بیش از دو برابری مشاركت مردم دیار كریمان در هفتمین جشنواره كتابخوانی رضوی را مرهون تلاش و همت كتابداران، همكاری دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی مطلوب و به خصوص علاقمندی وافر كرمانی‌ها به و زندگی ائمه اطهار(ع) و توجه آنها به حوزه كتاب و كتابخوانی دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: