کد خبر: 29473
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 14:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

مردم ما تشنه مطالعه و کتابخوانی هستند

منبع : لیزنا
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مشارکت چشمگیر مردم در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری این جشنواره ملی زندگی مردم را منور به سیره رضوی کرده و فرهنگ کتابخوانی را در کشور گسترش می‌دهد.
مردم ما تشنه مطالعه و کتابخوانی هستند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان با اشاره به برگزاری باشکوه هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت چشمگیر مردم گفت: زندگی ائمه معصومین (ع) بهترین الگو برای انسان‌ها است و مطالعه کتاب‌هایی که ما را هر چه بیشتر و بهتر با ائمه آشنا و نزدیک کند، مطالعه‌ای مفید و سودمند محسوب می‌شود.

حسین فرخنده عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی و مشارکت چند صد هزاری مردم کشور نشان داد که مردم ما تشنه مطالعه و کتابخوانی هستند؛ این مسابقه در ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) و نهادینه شدن عادت به کتابخوانی در جامعه، بسیار مفید بوده است.

فرخنده افزود: یکی از بهترین راه‌های مبارزه با تهاجم‌ فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌خصوص کتابخوانی در مورد سبک و سیره انبیاء الهی در بین جوانان کشور است که الحمدالله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برگزاری دو دوره متوالی این جشنواره، در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کتاب از دیرباز یار مهربان بوده و هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد، افزود: با ورود فضای مجازی به زندگی روزمره و استقبال بیش‌ازحد جوانان و نوجوانان از این تکنولوژی متأسفانه شاهد کاهش سرانه مطالعه کتاب در جامعه هستیم؛ اما امید است برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی بتواند به رشد سرانه مطالعه در جامعه به‌خصوص در بین جوانان و نوجوانان بیانجامد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی به‌ویژه کتاب‌ها و منابع غنی اسلامی  زمینه‌ساز اعتلای سطح مطالعه، آگاهی مذهبی و سیاسی مردم هستند و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و دیگر جشنواره‌هایی با موضوع مطالعه و آشنایی با سبک زندگی ائمه (ع) در توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه معصومین (ع)  نقشی کلیدی دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: