کد خبر: 29479
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 15:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«خواندن به وقت تابستان» مهمان اوقات فراغت مردم فارس

منبع : لیزنا
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی با عنوان «خواندن به وقت تابستان» در فارس خبر داد.
«خواندن به وقت تابستان» مهمان اوقات فراغت مردم فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری با اعلام این خبر عنوان کرد: این مسابقه با هدف برنامه‌ریزی به‌منظور بهبود اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان در ایام تابستان، اشاعه فرهنگ كتابخواني و آشنایی افراد با كتاب‌های برگزیده از طریق مراجعه به کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه این مسابقه در دو رده سنی «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» برگزار می‌شود، به شیوه برگزاری مسابقه اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی خواندن به وقت تابستان از شیوه‌های متداول مسابقات کتابخوانی و تکمیل پرسشنامه فاصله گرفته و به شکلی جذاب‌تر به شیوه معرفی کتاب از زبان خواننده اجرا می‌شود. وی افزود: در این مسابقه علاقه مندان می‌توانند  با مراجعه به کتابخانه های عمومی، یک کتاب از رده ادبیات انتخاب کرده و پس از خواندن آن، معرفی خود از کتاب را  در فرم مخصوص «معرفی کتاب از زبان خواننده» یادداشت کنند.

منوچهری همچنین با اشاره به اینکه منابع این مسابقه محدودیت خاصی ندارد، افزود: معمولاَ در مسابقات کتابخوانی شرکت‌کنندگان حق انتخاب ندارند و کتاب مدنظر و پرسش‌نامه‌های مسابقه از پیش تعیین می‌شود؛ این در حالی است در این رویداد بزرگ استانی علاقه‌مندان می‌توانند هر کتابی از رده ادبیات را که به آن علاقه دارند انتخاب کرده و در مسابقه شرکت نمایند؛ بر این اساس در بخش «کودک و نوجوان» تمامی کتاب های کودک و نوجوان بخش ادبیات کتابخانه های عمومی استان (زیر 18 سال) و در بخش بزرگسال نیز تمامی کتاب های رده ادبیات کتابخانه‌های عمومی استان فارس (18 سال به بالا) به عنوان منابع در نظر گرفته شده‌اند.

وی در ادامه با تأکید به اینکه برای حضور در این رویداد باید به یکی از کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرد، گفت: 223 کتابخانه عمومی در استان وجود دارد و شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی کتاب مدنظر و فرم ویژه معرفی کتاب را دریافت کرده و پس از نوشتن معرفی و تکمیل مشخصات فردی، آن را به یکی از کتابخانه‌های عمومی استان تحویل دهد.

منوچهری در پایان با اشاره به اینکه این مسابقه از 10مردادماه شروع می شود، آخرین مهلت ارسال آثار در این مسابقه را 31شهریورماه دانست و یادآور شد: این مسابقه بزرگ فرهنگی در دو مرحله  شهرستانی و استانی داوری خواهد شد و آئین اعلام اسامی برگزیدگان و تقدیر استانی نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آبان ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است: علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این آدرس اینترنتی و یکی از كتابخانه هاي سراسر استان مراجعه نمايند یا با شماره دبیرخانه این مسابقه «5  - 32276930  داخلی 135 » تماس حاصل نمایند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: