کد خبر: 29489
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 20:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خبر داد

رشد ۵۰ درصدی مشارکت مردم استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: مردم مؤمن، فرهنگی و کتاب‌دوست استان، با رشد ۵۰ درصدی مشارکت در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دادند که شیفته امام رضا (ع) و سیره رضوی هستند.
رشد ۵۰ درصدی مشارکت مردم استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: بدون اغراق خراسان شمالی توانست در برگزاری جشنواره کتابخوانی  رضوی الگوی بسیار خوبی برای بسیاری از استان‌ها باشد، به‌طوری‌که امسال شاهد رشد بیش از ۲.۵ برابری مشارکت مردم کشور در هفتمین دوره  این جشنواره هستیم.  

علی‌محمد جهانی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۴ هزار نفر از مردم استان  در  این جشنواره  شرکت کردند، گفت: مردم این استان  با رشد ۵۰ درصدی مشارکت در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نشان دادند که شیفته امام رضا (ع) و سیره رضوی هستند. امسال  ۳۶۳۳۶ نفر از مردم خراسان شمالی در  هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت کردند که تقریباً 5.7 درصد کل شرکت‌کنندگان کشور بود و این در حالی است که جمعیت استان ما حدود 1.2 درصد کل کشور است.

دبیر برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان شمالی بیان کرد: نظر به ارزش و جایگاه کتابخوانی رضوی و سابقه بسیار خوب نهاد کتابخانه‌ها در برگزاری ششمین دوره این جشنواره، امسال اتفاقات مبارکی افتاد و جلسات متعددی در خصوص برگزاری مطلوب و شایسته این دوره در دو سطح داخلی و بیرونی انجام شد و مردم «باب‌الرضا» ارادت خود  را به هشتمین  پیشوای مؤمنین، امام رضا (ع) ثابت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد: قطعاً آشنایی با سیره رضوی و علوی در انتخاب درست سبک زندگی تأثیرگذار است، ضمن آنکه ما را به سمت مطالعه مفید رهنمون می‌شود. بی‌گمان این جشنواره هم ازلحاظ کیفی در سطح سبک زندگی می‌تواند تأثیرگذار باشد و هم فرصتی را برای مطالعه مفید فراهم و همچنین ما  را با ائمه (ع) بیشتر آشنا می‌سازد.

علی‌محمد جهانی تصریح کرد: استان خراسان شمالی بااینکه ملقب به باب الرضا و گنجینه فرهنگ‌هاست، به لحاظ فضا و امکانات کتابخانه‌ای در وضعیت خوبی نیست؛ بااین‌حال استقبال مردم روستاها  از سیره ائمه (ع) به نسبت بیشتر بود و توسط کتابخانه سیار، منابع و سؤالات به دورترین روستاها و مناطق محرم استان ارسال شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه  امسال مشارکت شهرداری‌ها، ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و حضور خیرین بسیار خوب بود؛ به‌طوری‌که حدود ۸۰ نهاد و سازمان در این جشنواره ما را یاری کردند و اکثر ادارات  و سازمان‌ها  متقبل شدند که علاوه بر جوایز جشنواره، در سازمان‌های خود هدایای جداگانه‌ای برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرند. ضمن آنکه تعدادی از فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها کمک‌های نقدی به ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها انجام دادند و بسیاری از خیرین روستاها به‌ تمامی شرکت‌کنندگان  به‌ویژه گروه سنی کودک و نوجوان هدایایی اهدا کردند؛ درمجموع رشد بسیار خوبی در جذب خیرین و نیکوکاران داشتیم  و بی‌گمان برگزاری موفق جشنواره امسال راه را برای سال آینده هموارتر می‌سازد.

جهانی در خاتمه با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، از بانیان برگزاری آن تقدیر کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: