کد خبر: 29493
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 21:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه علامه امینی قم میزبان نشست‌های آموزشی شد

منبع : لیزنا
کتابخانه علامه امینی قم با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان میزبان نشست‌های آموزشی شد.
کتابخانه علامه امینی قم میزبان نشست‌های آموزشی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، نشست‌های جمع خوانی، شعرخوانی، خلاصه گویی و کارگاه آموزش کاردستی به همراه نمایش خلاق با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان در کتابخانه علامه امینی برپا شد.

کارگاه آموزشی ساخت کاردستی

زهرا آقایی، مسئول بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی، اظهار داشت: یکی از ویژه‌برنامه‌های تابستانی این کتابخانه برگزاری کارگاه آموزشی ساخت کاردستی است. تقویت قوه تخیل و مشارکت در کارگروهی از اهداف اصلی تشکیل این کارگاه بود. در این کارگاه که به مربیگری زینب آقایی برگزار شد، با استفاده از شانه تخم‌مرغ، گواش، قلم‌مو و خلال‌دندان، هزارپای زیبا و رنگارنگ آموزش داده شد.

جمع خوانی و خلاصه‌نویسی

در این نشست کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته‌ منیره هاشمی جمع خوانی شد و سپس اعضا به خلاصه گویی و چکیده‌نویسی از کتاب حاضر پرداختند. این اثر از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان تیرماه است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی‌ شده است.

شعرخوانی

در نشستی دیگر که به همت کتابداران بخش کودک و نوجوان برگزار شد؛ شعرخوانی از شعرهای «باد و برف و پنجره»، «جیک‌جیک»، «نشانی»، «شبیه خنده‌ی پدربزرگ»، «بادبادک»، «احتیاج» و «تبر» برگرفته از کتابِ «غم‌های قلابی» سروده‌ شاهین رهنما انجام شد.

اجرای دو نمایش خلاق و طنز

همچنین در راستای معرفی کتاب‌های خوب و بهره‌مندی از محتوای کتب ارزشمند، نمایش خلاقِ قصه‌ «مرغ افتاد و مرد، خروس غصه خورد»  برگرفته از کتاب «بیست افسانه‌ ایرانی» نوشته‌ مصطفی رحماندوست اجرا شد. همچنین، نمایشنامه طنزی نیز به قلم مبارکه عباس‌آبادی از اعضای فعال کتابخانه با عنوان «مدرسه شلوغ‌پلوغ» خوانده شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: