کد خبر: 29504
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 مرداد 1396 - 10:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کتابخانه‌ مرکزی آبادان

منبع : لیزنا
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به‌ضرورت رسیدن به شاخص‌های نهاد کتابخانه‌ها بر اساس سند چشم‌انداز 1404 اعلام کرد: 5 میلیارد اعتبار جهت احداث کتابخانه‌های مرکزی از محل تملک دارایی و 3  درصد درآمدهای نفتی به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص یافته است.
اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کتابخانه‌ مرکزی آبادان

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، حجت‌الاسلام‌ سپهر  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان با شهبازی فرماندار ویژه آبادان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: با توجه به سابقه آبادان در عرصه‌های فرهنگی و هنری و درخشش این شهر به‌واسطه فداکاری ملت ایران در آسمان دفاع مقدس؛ خواهان توجه ویژه مسئولین به رشد فرهنگ این منطقه به‌ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی هستیم.

وی با اشاره به نقش پرداخت سهم نیم‌درصد شهرداری در تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی افزود: کوتاهی شهرداری‌ها در پرداخت مطالبات کتابخانه‌های عمومی از سهم نیم‌درصد، باعث ایجاد مشکلاتی در  تأمین هزینه‌های جاری مانند: قبوض برق، آب، تلفن و هزینه‌های پرسنلی  است، همچنین این بی‌توجهی ارائه خدمات مناسب به اعضای کتابخانه‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی با گلایه از بی‌توجهی شهرداری آبادان به صورت‌جلسه مصوب در اداره کل امور شهری و شهرداری مبنی بر واریز ماهیانه حدود 30 میلیون تومان به‌حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی، خواهان پرداخت این مطالبات شد.

حجت‌الاسلام سپهر با تأکید بر سند چشم‌انداز 1404 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شهرستان آبادان، کانون توجهات فرهنگی و هنری کشور است و نبود کتابخانه مرکزی با معماری ایرانی- اسلامی یکی از کمبودهای قابل‌توجه این شهرستان به‌حساب می‌آید.

در ادامه، شهبازی فرماندار ویژه آبادان در خصوص اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی و ارتقاء شاخص‌های کیفی در این حوزه گفت: کتابخانه‌های عمومی آبادان از طراوت و شادابی خوبی برخوردارند و این امر، نشانه اهتمام مدیرکل و مدیریت کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.

معاون استاندار خوزستان افزود: کتابخانه‌های عمومی یک اصل زیربنایی در فرهنگ جامعه به شمار می‌رود، به‌همین جهت در شورای اعتبارات شهرستان مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز این مراکز عمومی اختصاص داده‌ایم که رقم قابل‌توجه ای در بین سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به ضرورت رسیدن به شاخص‌های مطلوب نهاد کتابخانه‌ها بر اساس سند چشم‌انداز 1404 اعلام کرد: 5 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث کتابخانه‌های مرکزی از محل تملک دارایی و 3 درصد درآمدهای نفتی به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اختصاص یافته است.

معاون ویژه استاندار در شهرستان آبادان ضمن تقدیر از تلاش کتابخانه‌های خوزستان، افزود: مساعدت‌ لازم جهت حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی، اختصاص اعتبار لازم و هماهنگی مسئولان شهرستان‌ها برای همراهی با کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد و مطالبات کتابخانه‌های عمومی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ دیدار حجت‌الاسلام سپهر با شریفی از جانبازان دفاع مقدس و نماینده شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی، همچنین بازدید از کتابخانه‌های فرهنگ و ثامن‌الائمه و تقدیر کارکنان آن به‌پاس گسترش هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و اجرای عملیات رف‌خوانی و وجین از بخش‌های دیگر این بازدید بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: