کد خبر: 29522
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 مرداد 1396 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افزایش ۹ برابری شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در سمنان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان با اشاره به استقبال مردم سمنان از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، از افزایش ۹ برابری تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال خبر داد.
افزایش ۹ برابری شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در سمنان

به گزار لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش مدیرکل این اداره با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: شرکت حدود ۳۱ هزار نفر از مردم سمنان در این جشنواره نشان از اشتیاق و علاقه آنها به ائمه اطهار(ع) خصوصاً حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرکت سه هزار و ششصد نفری سمنانی‌ها در جشنواره سال گذشته و حضور ۳۰۷۵۸ نفری آنها در سالجاری شاهد افزایش ۹ برابری مردم استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بوده‌ایم.

غلامحسین‌نیا سماکوش در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بخش الکترونیکی این جشنواره بیان کرد: این جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار شد که ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در بخش مکتوب و ۶۷ درصد در بخش الکترونیکی حضور داشتند که به عبارت دیگر ۲۰ هزار و ۶۴۷ نفر در بخش الکترونیکی جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان همچنین با بیان آماری از حضور مردم شهرهای مختلف این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی اضافه کرد: مردم شهرستان‌های سرخه با ۱۶۰۴ نفر، آرادان با ۱۱۸۵ نفر، سمنان با  ۱۴۳۶۸ نفر، مهدیشهر با ۲۹۶۷ نفر، میامی با ۲۰۱۴ نفر، گرمسار با ۲۶۳۰ نفر، دامغان با ۱۹۹۴ نفر و شاهرود با ۳۹۹۶ نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همکاران، کتابداران، مسئولان اجرایی استان و رسانه‌ها در برگزاری، همکاری و پوشش مناسب این جشنواره یادآور شد: مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان روز چهارشنبه هجدهم مردادماه با حضور استاندار، جمعی از مسئولین و برگزیدگان این مسابقه در سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره استانی اهدای کتاب افزود: خوشبختانه با مشارکت مردم فهیم استان ۳۳ هزار و ۳۷۲ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شده است.

سماکوش با اشاره به اینکه جشنواره اهدای کتاب امسال با اهدای کتاب از طرف استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کلید خورد افزود: در این جشنواره تاکنون ۱۰ هزار ۳۴۰ نسخه کتاب توسط دستگاه‌های اجرایی و ۲۳ هزار و ۳۲ جلد کتاب نیز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به کتابخانه‌های عمومی استان اهداء شده است.

بر همین اساس سیدعلی‌اصغر شریعت‌زاده نویسنده و پژوهشگر شاهرودی ۴۰۰ عنوان از کتاب‌های شخصی‌اش را در موضوعاتی همچون: فرهنگ مردم، عرفان و تاریخ؛ مهدی خداوردی مدیر کانون قلم‌چی شاهرود ۸۰۰ نسخه کتاب آموزشی و کمک‌آموزشی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان نیز ۷۰۰ نسخه کتاب در زمینه‌های دنینی و مذهبی ویژه نوجوانان و جوانان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهداء کردند.

 

جشنواره اهدای کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل و دستگاه‌های اجرایی سمنان که از دهم تیرماه آغاز و تا اول آبانماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت؛ مسئولان، افراد حقیقی و حقوقی تشویق می‌شوند که کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل‌ استفاده خود را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان هدیه دهند تا ضمن غنی تر کردن مخازن کتابخانه‌ها، در جامعه رغبت بیشتری برای مطالعه ایجاد شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: