کد خبر: 29528
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 مرداد 1396 - 18:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست «کتاب‌خوان» درشهر رجایی چوار استان ایلام

منبع : لیزنا
نشست «کتاب‌خوان» کتابخانه عمومی شهید رجایی شهر چوار با معرفی شش عنوان کتاب خواندنی برگزار شد.
نشست «کتاب‌خوان» درشهر رجایی چوار استان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، سومین نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی شهید رجائی شهر چوار با معرفی شش عنوان کتاب خواندنی برگزار شد.

کتاب‌های معرفی‌شده در این نشست بدین شرح است:

«لبه تیغ» نوشته سامرست موام، 

این رمان درباره جوانی است به نام لاری، که علی‌رغم درآمد ناچیز، از زندگی خود خشنود است. او بیشتر در جستجوی یافتن جواب‌هایی به سؤالات مربوط به خاستگاه و غایت زندگی است. نوع مواجهه لاری با زندگی، برای نامزدش ایزابل که درپی تجمل بوده و مجذوب محافل اعیان است، خوشایند نیست. لاری از قبول شغل‌هایی که به او پیشنهاد می‌شود سرباز می‌زند و برای یافتن پاسخ سؤال‌هایش به کتابخانه ملی فرانسه می‌رود و...

«دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده، 

این کتاب درباره زندگی شهیدی دلاور است که از زبان همسرش خانم‌ قدم‌خیر محمدی کنعان روایت و به قلم بهناز ضرابی‌زاده نگارش شده است. ضرابی‌زاده درباره کتاب می­گوید: «می‌دانستم که این زن، پنج بچه قد و نیم قدش را دست‌تنها بعد از شهادت حاج ستار بزرگ کرده است و تصمیم به نوشتن شرح زندگی او کردم. اولین مصاحبه در اول اردیبهشت ۱۳۸۸ بود. خانم محمدی کنعان از خاطرات کودکی در روستای باصفایشان و حاج ستار که این دو درهم‌آمیخته بود می‌گفت و من می‌شنیدم. بالاخره کار مصاحبه در ماه رمضان به پایان رسید. علاقه‌مندان به آشنایی با زندگانی سرداران ۸ سال دفاع مقدس را به مطالعه کامل این کتاب که دارای حکایت‌های فراوان از جزئیات زندگی آن شهید عزیز است دعوت می‌کنم.»

«مسیح کردستان» نوشته نصرت‌الله محمودزاده، 

این کتاب شرح زندگی‌ سردار شهید محمد بروجردی و شامل ناگفته‌هایی درباره این شهید بزرگوار بوده که توسط انتشارات ملک اعظم در سال ۱۳۹۰ منتشرشده است. داستان با تصویری از زندگی فقیرانه و روزمره خانواده بروجردی شروع‌شده و روند شکل‌گیری شخصیت اصلی میرزا (محمد بروجردی) را دنبال می‌کند که علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و تبلیغاتی بر ضد رژیم شاه در سال ۵۶ گروه توحیدی «صف» را باهدف فعالیت‌های مسلحانه پدید آورده است. شهید بروجردی که از پایه‌گذاران اصلی سپاه پاسداران بود با شروع غافله کردستان و فعالیت‌های چریک‌های فدایی خلق و حزب دموکرات، به کردستان رفت و به‌واسطه فعالیت‌های دلسوزانه خود چنان محبوبیتی در بین مردم کردستان یافت که به او لقب مسیح کردستان دادند.

««بخشدار ۱۴ ساله» نوشته طیبه کیانی، 

«بخشدار ۱۴ ساله» نام کتابی درباره زندگی شهید نوجوان مهرداد عزیزاللهی است که توسط نشر ستارگان درخشان (کنگره شهدای اصفهان) به چاپ رسیده است. این کتاب در چهارفصل گردآوری‌شده؛ فصل اول از نگاه خانواده و پدر و مادر، فصل دوم از نگاه دوستان و هم‌رزمان و فرماندهان، فصل سوم شامل وصیت‌نامه، خاطرات و دست‌نوشته‌های این شهید است و در فصل چهارم عکس‌ها و اسنادی به خوانندگان ارائه می‌شود.

«سلسله موضوعات الغدیر» گردآورنده و مترجم محمدحسن شفیعی شاهرودی،

کتاب «الغدیر» اثری ارزشمند از علامه امینی با موضوع اهل‌بیت(ع) و اثبات حقانیت شیعه با استناد به کتب و روایات اهل سنت است. مجموعه ۲۳ جلدی سلسله موضوعات الغدیر، شامل مباحثی برگرفته و ترجمه‌شده کتاب الغدیر است که در هر یک از جلدهای به پاسخ  یکی از شبهات و موضوعات صدر اسلام درباره اهل‌بیت و حقانیت آنها پرداخته است. هریک جلدهای این مجموعه با چندین روایات از کتاب‌های اهل سنت درباره پیشینه موضوع و طرح آن خصوصاً در زمان پیامبر(ص) آغازشده، سپس به واکاوی شخصیت‌های مؤثر در هر واقعه با استفاده از منابع معتبر تاریخی و کتب معتبر اهل سنت می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: