کد خبر: 29722
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 09:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تاکید برتلاش برای بالندگی کتابخانه‌های عمومی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی یزد

منبع : لیزنا
فرماندار یزد در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد مساعدت و تلاش برای رشد کتابخانه‌های عمومی را کمک به رشد فرهنگ جامعه و باعث بالندگی نسل جوان عنوان کرد.
تاکید برتلاش برای بالندگی کتابخانه‌های عمومی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی یزد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، مصطفی سالاری فرماندار یزد در نخستین جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در سال جاری با تشکر از تلاش‌های رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برای رشد و توسعه کتابخوانی و ارتقای وضعیت کیفی کتابخانه‌ها، تصریح کرد: مساعدت و تلاش برای رشد کتابخانه‌های عمومی، کمک به رشد فرهنگ جامعه و باعث بالندگی نسل جوان است.

وی با اشاره به توافق صورت گفته با شهرداری برای پرداخت کامل سهم نیم درصد کتابخانه‌ها، گفت: در جلسه‌ای که با شهردار یزد برگزار شد، اتفاقات مثبتی در زمینه پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به اداره کتابخانه‌های شهر یزد رخ داد که امیدواریم این روند به شکل شایسته‌ای ادامه یابد.

سالاری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مثبت فرهنگی اداره کتابخانه‌های شهرستان در سال‌های گذشته بیان داشت: فرمانداری یزد در چارچوب قانون، همراه و همدل مجموعه کتابخانه‌ها خواهد بود و سعی خواهیم کرد در بحث اختصاص بودجه‌های تملک و دارایی سال جاری، سهم مناسبی برای کتابخانه‌های شهرستان در نظر گرفته شود.

محسن رفیعی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در زمینه‌های اداری، مالی، فرهنگی و عمرانی در طول سال گذشته ارائه کرد و گفت: در طول این سال، برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در کتابخانه‌های شهرستان اجرا شده است و در سه ماهه نخست سال جاری نیز با اختصاص بودجه‌ای مناسب، شاهد تعمیر و تجهیز اساسی کتابخانه علامه جعفری بوده‌ایم و همزمان با آن بهسازی کتابخانه رئیس فرهمند یزد نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبارات لازم، در آینده‌ای نزدیک عملیات گسترش بخش کودک، تعمیر و ترمیم سیستم برق و سرویس‌های بهداشتی کتابخانه امام علی(ع) نیز آغاز خواهد شد.

رفیعی خرید دو دستگاه چاپگر بریل پیشرفته بصیر به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک خیری برای بخش نابینایان کتابخانه امام علی(ع) را از جمله فعالیت‌های مثبت و ارزشمند اداره کتابخانه‌های شهرستان ذکر کرد و گفت: با خرید این چاپگرها، قادر خواهیم بود تا منابع بریل موردنیاز اعضای نابینای کتابخانه را با کیفیت مناسب در داخل استان تولید کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به برخی برنامه‌های مهم فرهنگی اداره متبوع خود در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های متعدد کتابخوان در مدارس، مراکز آموزشی و فرهنگی و کتابخانه‌های شهرستان، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویچه اعضا، و همچنین برگزاری جلسات حافظ‌خوانی و مثنوی‌خوانی، از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد بوده است.

برگزاری موفق ویژه برنامه‌های هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر نکاتی بود که رفیعی به آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه حدود ۵۰ میلیون ریال کمک خیری برای برگزاری موفق جشنواره در کتابخانه‌ها جذب شد علاوه بر جوایز کشوری و استانی، به برندگان شهرستانی جشنواره نیز جوایزی اهداء شود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی با شکوه خاصی در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) شهر حمیدیا برگزار شد، اظهار داشت: با همدلی و همراهی ویژه مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا، هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برای مراسم اختتامیه این جشنواره اختصاص یافت.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای خود پرداختند.

 

تعمیر و بهسازی کتابخانه رئیس فرهمند، تعمیر و ترمیم سیستم برق، سرویس‌های بهداشتی و گسترش بخش کودک کتابخانه امام علی(ع)، تعویض خودروهای فرسوده اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از محل بودجه نیم درصد شهرداری و پیگیری مباحث مربوط به واگذاری اتوبوس مناسب توسط سازمان اتوبوسرانی برای راه‌اندازی کتابخانه سیار، از مهم‌ترین مصوبات این نشست مشترک بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: