پیام استاندار چهارمحال و بختیاری خطاب به شرکت کنندگان و ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی، استاندار در پیامی به مراسم اختتامیه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی استان چهارمحال و بختیاری ضمن ابراز خرسندی از مشارکت پرشور مردم استان از حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: مردم استان با مشارکت24 هزار نفری خود در این جشنواره  زمینه افتخار بزرگی را آفریدند.

«بسم الله الرحمن الرحیم

جشنواره کتابخوانی رضوی که با هدف و معرفی ابعاد شخصیتی و شناختن کرامات واقعی امام رضا(ع) به جامعه، به ویژه نسل جوان برگزار می گردد  بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و کمک شایانی به باور و ترویج مبانی عملی سیرة ائمه معصوم (ع)  بویژه فرهنگ رضوی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه کرده است .

آموزه هایی نظیر : رأفت و مهربانی ، اولویت علم و دانش و تاثیر آن در زندگی ، صبر و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات ، تأکید بر جایگاه خانواده و ازدواج ، توجه به سلامتی بر اساس طب اسلامی (طب الرضا)، پرهیز از اسراف و تبذیر ، اهمت عبادت و نماز اول وقت ، در آموزه های امام رئوف حضرت امام علی بن موسی رضا(علیه السلام)، موج میزند لذا برنامه‌ریزی برای محتوی سازی در خصوص سیره امام رضا (ع) و جاری کردن این معارف در عرصه‌های مختلف زندگی انسان و همچنین تفکیک این آموزه‌های مترقی بر اساس مخاطب هدف ، اعم از جوانان، بزرگسال، خردسال، زنان و ...، می‌تواند در راستایی فرهیختگی جامعه بسیار مفید و اثر بخش باشد . یقیناً جشنواره کتاب رضوی در این راستا خوش درخشید .

حضور و همراهی مردم  باعث موفقیت و پیشبرد اهداف مقدس این برنامه فرهنگی گردیده است . بسیار خرسندم که مردم فرهنگ دوست و ارادتمند به اهل بیت استان چهارمحال و بختیاری در هفتمین دوره این جشنواره با استقبال چشمگیر و مشارکت 24000 نفری خود و رشد قریب 400 درصدی نسبت به دوره قبل ، در این زمینه افتخار بزرگی را آفریدند .

امیدواریم استان مفتخر به همسایگی با خورشید عالم تاب از پرچم‌داران اندیشه ورزی فرهنگ رضوی هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت باشد.

اینجانب خوشحال و خرسندم که در دو سال اخیر جشنواره کتابخوانی رضوی با تلاش و کوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین فرزندان سختکوش این نهاد در استان برگزار گردید لذا مراتب تقدیر و سپاس خود را از مردم شریف استان بخاطر مشارکت فعال و کلیه دست اندرکاران این برنامه شکوهمند بویژه دبیرکل نهاد کتاب خانه های عمومی کشور ، ستاد مرکزی استان، جامعه کتابدران که رسالت و وظیفه مهم خود در امر گسترش فرهنگ رضوی را به نحوی شایسته انجام دادند اعلام میدارم .

قاسم سلیمانی دشتکی

 

استاندار چهارمحال و بختیاری»