اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری؛ سید علی هاشمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر و جمعی از مسئولین، کتابداران و برگزیدگان برگزار شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین پایانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به آمار پایین مطالعه در کشور، گفت: برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی گامی در جهت تقویت بنیه فرهنگی کشور است که باید برای گسترش آن  با دقت برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه «جامعه‌ای که با کتاب مرتبط است جامعه‌ای بالنده خواهد بود»، ادامه داد: برگزاری این‌گونه مسابقه‌ها باعث ترغیب مردم به کتابخوانی و زمینه‌ساز تدریجی عادت به مطالعه در جامعه خواهد بود.

وی بیان کرد: مشکل جدی ما در جامعه، کمبود مطالعه کتاب‌های مفید است و برگزاری مسابقات کتابخوانی، خلاصه کردن کتاب‌های خوب، عرضه کتاب‌های جیبی، قرار دادن کتاب در وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس‌ها و پایانه‌های مسافربری، کلینیک‌های درمانی و مطب پزشکان می‌تواند با زمینه‌سازی مطالعه کتاب‌های خواندنی بخشی از این کمبود را جبران کند.

وی گفت: همچنین جذاب کردن فضای کتابخانه‌ها، راه‌اندازی فروشگاه‌های کتاب در مدارس، جایزه دادن کتاب به دانش آموزان نیز در این زمینه مؤثر هستند.

حسینی بوشهری افزود: با توجه به کمبود کتابخانه مرکزی در استان بوشهر، لازم است استاندار با اختصاص بودجه فرهنگی از ساخت این مرکز حمایت کند.

وی با تأکید بر نقش کتاب‌های علمی و اخلاقی در زمینه‌سازی روند فکری جامعه، افزود : اداره کل کتابخانه‌های استان نیز در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های مناسب دقت لازم را داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف معرفی سبک زندگی امام رئوف به برگزاری هفتمین مسابقه کتابخوانی رضوی در سراسر کشور، اقدام کرده است.

سید علی هاشمی با اشاره به رشد ۲ برابری شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان بوشهر، بیان کرد: در سال گذشته، حدود چهار هزار نفر بوشهری در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت کردند و امسال با افزایش ۲ برابری بیش از ۸  هزار نفر در این جشنواره مشارکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بابیان اینکه «از این تعداد ۲۵ نفر برگزیده استانی و یک نفر برگزیده کشوری هستند» تصریح کرد: این افراد در بخش‌های انفرادی، کودک و خانوادگی انتخاب‌شده‌اند.

 

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی افزایش مشارکت در این جشنواره را نشان از معرفت دینی مردم استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در دلدادگی و معرفت مردم متدین استان بوشهر نسبت به اهل‌بیت(ع) ریشه دارد.