برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، به دنبال مشارکت ۵۰ هزارنفری مردم مازندران در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آئین اختتامیه این جشنواره در استان با حضور ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران؛ مهردخت وزیرپور، عضو هیئت‌امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشاور دبیرکل، مدیران کل دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.

مهردخت وزیرپور، عضو هیئت‌امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشاور دبیرکل با ابراز خرسندی از مشارکت بالای هم‌وطنان مازندرانی اظهار داشت: با این مشارکت بالا و این شور و شعور، می‌توان گفت که بسیاری از اهداف مان در برگزاری جشنواره محقق شده است. بدون شک باورها و اعتقادات مردم در این موفقیت نقش بی‌بدیلی داشته است.

وزیر پور با تأکید بر نقش کتابدار و کتابخانه به‌عنوان دو عامل تأثیرگذار در جلب مشارکت مردمی، گفت: روند برگزاری جشنواره نشان داد که می‌توان با برنامه‌ریزی درست، عمق رفتارهای اجتماعی و خانوادگی افراد را تحت تأثیر قرار داد. حضور پرشور شرکت‌کنندگان در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی نمادی از موج زیبای کتابخوانی در استان است که اهالی مطالعه را به وجد می‌آورد.

افزایش ۲ برابری مشارکت مازندرانی‌ها در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: عزت و کرامت دو جهان در سایه ولایت و محبت به اهل‌بیت (ع) است؛ شیفتگان و ارادتمندان حضرت دو وظیفه مهم دارند؛ یکی محبت و دیگری معرفت؛ نخستین وظیفه ما دوستی نسبت به اولیای الهی و انبیا و امامان علیهم‌السلام و وظیفه دوم معرفت است؛ در حوزه معرفت و شناخت ائمه، کتابخوانی سهم مهمی خواهد داشت. دهه کرامت بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است  که این اتفاق مهم با جشنواره کتابخوانی رضوی میسر شد.

استاندار مازندران ترویج فرهنگ کتابخوانی و اشاعه فرهنگ رضوی را از طریق کتاب و کتابخوانی یک ضرورت خواند و گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و انتخاب سبک زندگی اسلامی به ترویج ابعاد زندگی و سیره ائمه نیازمندیم؛ بنابراین باید فضا را به‌گونه‌ای مهیا کرد تا هنرمندان در حوزه ترویج فرهنگ رضوی به تولید محتوا بپردازند.

وی ادامه داد: افزایش ۲ برابری شرکت‌کنندگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، نسبت به سال گذشته، بیانگر عشق و ارادت مردم به فرهنگ رضوی بوده و شایسته تقدیر است.

تقدیر از تلاش کتابداران در جلب مشارکت مردمی

در ادامه آرزو ولی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: شاید دور از تصور بود که در یک رقابت کتابخوانی در مازندران، بیش از ۵۰ هزار نفر مشارکت کنند؛ مردم اهل کتاب استان، علاقه خود به مطالعه و کسب دانش و معرفت را به اثبات رساندند. ۳۰ هزار و ۲۵۹ نفر در بخش مکتوب و ۱۹ هزار و ۷۸۷  نفر در بخش آنلاین جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران شرکت کردند. امیدواریم با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر شاهد فراگیری بیشتر این موج گسترده کتابخوانی در جامعه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: دقت نظر کتابداران برای تبدیل این فرصت به یک سرمایه فرهنگی ستودنی بود؛ طی مدت برگزاری جشنواره، شوق زیارت و نزدیکی به امام رضا (ع) در چشمان خادمان فرهنگی امام که بدون چشمداشت کار می‌کردند، دیدنی و تماشایی بود.

 

 

در ادامه این مراسم از برگزیدگان در بخش‌های کودک، نوجوان، بزرگ‌سال و خانوادگی و همچنین عوامل اجرایی برتر ازجمله روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه جشنواره تقدیر به عمل آمد.