کلنگ ساختمان جدید کتابخانه چاهک در شهرستان خاتم یزد به زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه چاهک با حضور محمدرضا صباغیان، نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی؛ فرجام فاضلی، فرماندار خاتم و جمعی از مسئولان و اهالی دهستان چاهک شهرستان خاتم، آغاز شد.

فرجام فاضلی، فرماندار خاتم ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ساختمان جدید کتابخانه عمومی چاهک در زمینی به مساحت ۵۹۳ مترمربع و با زیربنای ۲۶۰ مترمربع و حصارکشی ۲۸۵ متر به مدت سه سال ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ساخت و راه‌اندازی این کتابخانه مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است.

در ادامه، علی اسلامی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم گفت: کتابخانه چاهک در حال حاضر بیش از یک هزار عضو فعال و بیش از ۵ هزار نسخه کتاب دارد.

وی افزود: ۲۰ درصد از مردم دهستان چاهک عضو این کتابخانه هستند که آمار بسیار قابل‌توجهی بوده و نشان‌دهنده میل و علاقه مردم و کودکان این دهستان به کتاب و مطالعه است.

اسلامی افزود: کتابدار این کتابخانه که به‌عنوان کتابدار برتر کشوری در سال ۹۵ انتخاب شد، در رشد و پیشرفت کتابخانه و جذب مردم منطقه به مطالعه تأثیر زیادی داشته است.

وی افزود: اجرای این پروژه برعهده اداره کل نوسازی مدارس استان بوده و امیدواریم ساختمان این کتابخانه تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

 

گفتنی است، خاتم، دومین شهرستان استان یزد از نظر شاخص عضویت کتابخانه‌های عمومی است.