هر ماه یك روز عضویت رایگان در كتابخانه های اشتهارد استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل كتابخانه های عمومی استان البرز، ماهانه یك روز برای عضویت رایگان مردم در اشتهارد برای افزایش شاخص های كتابخوانی و فراهم كردن زمینه حضور مردم در كتابخانه های عمومی در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره كتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد با اعلام این خبر گفت: برابر مجوز اداره كل كتابخانه های استان ماهانه یك روز برای عضویت رایگان مردم درنظر گرفته شده است تا شرایط آسان حضور مردم در كتابخانه های عمومی فراهم شود و خانواده های اشتهاردی به آسانی با عضویت  خود و فرزندان شان از منابع كتابخانه ها استفاده كنند.

داود اسدی در ادامه گفت: روز شعر و ادب فارسی مقارن با 27 شهریور عضویت مردم اشتهارد در تمامی كتابخانه های شهرستان رایگان است. همچنین شانزدهم مهر ماه روز جهانی كودك عضویت كودكان و خانواده های آنان در كتابخانه استاد محمدی اشتهارد بصورت رایگان انجام می شود.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: كتابخانه عمومی فرهنگسرای ملاصدرا در روز 13 آبان روز دانش آموز پذیرای دانش آموزان و خانواده های آنان خواهد بود و عضویت مردم در این روز در این كتابخانه بصورت رایگان صورت می پذیرد. دوم آذر ماه نیز مقارن با سالروز تولد نویسنده مطرح البرزی مرحوم جلال آل احمد عضویت در همه كتابخانه های عمومی بصورت رایگان انجام خواهد شد.

رییس دبیرخانه انجمن كتابخانه های عمومی در ادامه افزود: دهم آذرماه روز آغاز هفته وحدت نیز روزی است كه عضویت آحاد مختلف مردم و ملت شریف ایران در كتابخانه های اشتهارد رایگان خواهد بود و ششم دی ماه سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسگری (ع) نیز به همین شكل عضویت عموم مردم در كتابخانه عمومی شهید مطهری اشتهارد رایگان خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به بزرگداشت و تكریم مقام آیت الله استاد محمدی اشتهاردی از نویسندگان بزرگ و از علمای مطرح این شهرستان به مناسبت روز تولد ایشان در دوم بهمن ماه از عضویت رایگان كتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: تعظیم علما و اندیشمندان هر منطقه ای در افزایش خودباوری و ارتقا سطح فرهنگی و علمی هر منطقه قابل توجه است و انصافا نكوداشت استاد محمدی اشتهاردی نكوداشت ادب و فرهنگ و علم و دانش است و در روز تولد ایشان را روز عضویت رایگان مردم قرار داده ایم.

 

 وی همچنین 14 اسفند سالروز تولد آیت الله طالقانی را نیز روز عضویت رایگان مردم در كتابخانه های عمومی اعلام كرد و از مردم برای حضور در كتابخانه های عمومی دعوت كرد.