مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی و امام جمعه موقت اراک، شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، محسن شریفی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، زهرا فرجی مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، جهانبخش قنبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی شیرخانی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، علی‌اکبر احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مسئولین دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره و جمعی از علاقه‌مندان در کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: اولین فرمان خدا در قرآن «خواندن» است و افرادی که اهل مطالعه نیستند فیضی از دین نخواهند برد.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی در بالا بردن سطح مطالعه مردم بسیار تأثیرگذار است؛ ضمن اینکه مردم را با فرهنگ رضوی آشنا می‌کند.

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی افزود: افزایش میزان شرکت‌کنندگان در جشنواره نسبت به سال قبل نشان از تلاش بی‌وقفه مسئولان مربوطه دارد و می‌بایست جایگاه کودکان و اهمیت ویژه این قشر مورد تاکید قرار گیرد؛ زیرا کودکان مهم هستند و باید برای آنها کار تخصصی کرد.

امام جمعه موقت شهر اراک در پایان خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌ها فرهنگی تخصصی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی باشد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان بیان کرد: میزان مشارکت مردم استان در جشنواره امسال نسبت به سال گذشته رشد ۱۶۲ درصدی داشته است.

علی‌اکبر احمدی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر در تیرماه سال ۹۰ با کتابداران سراسر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب و کتاب‌خوانی سخنان گرانقدری را بیان کرده‌اند که از جمله این بیانات می‌توان به هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد و جای کتاب را هیچ چیزی نمی‌گیرد و باید جوری بشود که در سبد کالای مصرفی خانواده‌ها، کتاب یک سهم قابل قبولی پیدا کند اشاره کرد.

وی افزود: کتابخوانی یکی از مهمترین مسائل و ابزاری موثر در خصوص معرفی و ترویج سبک زندگی اسلامی و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گام موثری در این خصوص است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: در قرن ۲۱ باید به دنبال سبک زندگی اسلامی در غالب عمل باشیم و به جوانانمان این سبک زندگی را آموزش دهیم. آموزه‌های اسلامی به ویژه فرهنگ غنی رضوی راهگشایی برای معضلات امروز جامعه است و ما برای نجات جامعه باید به فرهنگ اهل بیت(ع) بازگردیم.

احمدی همچنین بیان کرد: هفتمین دوره مسابقه کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد که از اهداف برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی و اهل بیت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه اطهار(ع) و شناسایی، معرفی تولید کنندگان برتر و مشارکت افراد با این جشنواره هستند.

وی افزود: هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به دو صورت کتبی و آنلاین برگزار شد که در بخش کتبی این جشنواره ۶۰۵۳ نفر از استان مرکزی مشارکت داشتند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۲۱ درصدی بوده‌ایم.

احمدی اضافه کرد: همچنین در بخش آنلاین جشنواره نیز ۴۴۸۱ نفر شرکت کرده‌اند که نسبت به دوره قبل در این بخش بیش از ۲۵۱ درصد رشد داشته است.

 

دبیر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان مرکزی گفت: میزان شرکت اقشار مختلف مردم استان در این جشنواره در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داشته که این به معنای افزایش ۱۶۲ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال بوده است و بیش از ۱۲ اداره به اشکال گوناگون در این حوزه ورود پیدا کرده و همکاری و مشارکت داشته‌اند.

احمدی در پایان گفت: وقتی اسم اهل بیت(ع) می‌آید در ابتدای کار باید با فرمایشات آن بزرگواران آشنا شویم و ببینیم چه راه‌های نجات بخشی را برای سعادت ما ارائه می‌دهند. فرمایشات ائمه اطهار(ع) برای ساختن ابدیت ما است و کسی که خود را با این فرمایشات تربیت کند در آینده پشیمان نخواهد شد.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم نیز از نفرات برگزیده بخش‌های مختلف جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی تجیل شد.