آیین تجلیل از منتخبان هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در زاهدان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان؛ آیین تجلیل از منتخبان جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور، مدیران کل ادارات وسازمان ها، و منتخبان استانی این جشنواره  ۱۹ مرداد ماه در سالن کانون فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار جمهوری اسلامی زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تبریک ماه ذی القعده و دهه کرامت گفت: مشیت الهی این بوده که امام رضا (ع) سال های پایان عمر با برکت خویش را در ایران حضور داشته باشند.

وی افزود وجود حرم این امام همام در ایران باعث اتحاد میان شیعه و سنی در کشور گردیده است.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: بیشترین احادیث و روایات اهل سنت راجع به این امام معصوم است و بسیاری از محدثان اهل سنت از جمله (جوینی و سرخسی) در کتاب های خود به اهمیت زیارت مرقد امام رضا(ع) اشاره داشته اند و در منابع مختلف اهل سنت به این نکته اشاره شده است که هر کس به شهر طوس سفر کند و به زیارت امام رضا(ع) نرود در حق پیامبر اسلام(ص) جفا کرده است و در روز قیامت باید پاسخگوی ایشان باشد.

حجت الاسلام راهداری افزود: همه مذاهب اسلامی در دنیا به نوعی وامدار امام رضا(ع) هستند و اگر وجود نازنین ایشان نبود اکنون اسلام چندین مذهب داشت.

وی در پایان گفت: برای شناخت هر چه بیشتر ائمه باید مطالعه داشت و کودکان خود را نیز به مطالعه تشویق کرد.

علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع کتاب و اهمیت مطالعه در جامعه گفت: معجزه پیامبر اسلام کتاب است و این امر اهمیت کتابخوانی و مطالعه در جامعه را نشان می دهد.

وی افزود علی رغم توصیه های بسیاری که در دین ما درباره مطالعه شده است، متاسفانه جایگاه کتاب و کتابخوانی چندان مناسب نیست و باید برای تشویق و ترغیب مردم به مطالعه چاره اندیشی و عادت به مطالعه در جامعه نهادینه شود.

جمشید نژاد با اشاره به رشد ۳ برابری مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: افزایش ۳ برابری مسابقات مکتوب و ۷ برابری مسابقات الکترونیکی در استان نشان دهنده این است که باید به همه بخش های مطالعه توجه ویژه داشت و از ظرفیت فضای مجازی در گسترش فرهنگ مطالعه بیشتر استفاده کرد.

وی مطالعه  کتاب و علم آموزی را بهترین راه مقابله با تهدیدات و یک کار موثر در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه  عنوان کرد.

اسفندیار زیدآبادی؛ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز  در این مراسم گفت: به منظور برگزاری هر چه  با شکوهتر  این جشنواره در جلسه انجمن استان مصوب گردید تا ادارات و سازمان های استان با اداره کل کتابخانه های عمومی همکاری لازم را انجام دهند. ضمن اینکه در کتابخانه های عمومی نیز در جلسات نشست کتاب خوان منابع مسابقه به حضار معرفی گردید.

زیدآبادی ادامه داد در بخش تبلیغات محیطی و رسانه ای نیز تیزر این جشنواره بارها از صدا و سیمای استان پخش گردید و با رایزنی هایی که با ادارات و سازمان ها داشتیم لینک جشنواره بر روی پرتال خبری بیش از ۱۵ سازمان و اداره کل قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری شرکت کنندگان در جشواره امسال نسبت به سال گذشته گفت: در جشنواره امسال بیش از ۹۴۰۰ نفر در استان مشارکت داشته اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۹۶ درصدی  را نشان می دهد. زیدآبادی افزود: یکی از ویژگی های مهم این جشنواره حضور افرادی از دورترین روستاهای سیستان و بلوچستان بود که این امر باعث دلگرمی ما شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۹ فروردین ماه ۹۶ آغاز و تا ۲۰ تیر ماه در دو بخش مکتوب و آنلاین و در سه گروه خردسالان (مسابقه نقاشی) از کتاب ۱۰ قصه از امام رضا(ع)، کودک و نوجوان، کتاب ماه غریب من و کتاب های چلچراغ شیراز، بانوی ملکوت، امام رضا و زندگی و مهارت های زندگی در سیره رضوی) برای بزرگسالان برگزار شد.

زیدآبادی ادامه داد: در این مراسم از ۸ منتخب خانوادگی، ۸ منتخب انفرادی، ۳ منتخب نوجوان، ۶ منتخب کودک و ۸ نفر از کتابداران منتخب این جشنواره با اهدای جوایز تقدیر شد.

گفتنی است در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲۳ دستگاه به طور مستقیم مشارکت داشتند که دراین  مراسم  از مسئولان و روسای ادارات و ارگان ها که بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشتند تقدیر شد.