کد خبر: 29829
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مرداد 1396 - 14:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان برگزار شد

منبع : لیزنا
 اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان با حضور جمعی از مسئولان، کتابداران و برگزیدگان برگزار شد.
اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان با حضور اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت‌الاسلام سید محمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه کردستان و جمعی از مسئولان، کتابداران و برگزیدگان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد.

اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این اختتامیه گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، که باهدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان برگزار شد.

احمدی با اشاره به رشد امار شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی امسال نسبت به سال گذشته افزود: امسال سه هزار نفر شرکت‌کننده در جشنواره داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال جاری ۱۱۹ خانواده در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و این امر حرکت مؤثری برای افزایش مطالعه و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کردستان بیان کرد: تبلیغات هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از عوامل موثر جذب خانواده‌ها به این جشنواره بود.

احمدی یادآور شد: گرچه کمیت مطالعه اهمیت دارد اما ما بر روی کیفیت مطالعه نیز تأکید داریم و برگزاری این جشنواره در راستای افزایش کمیت و کیفیت مطالعه اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه «جشنواره کتابخوانی رضوی در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد»، افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان مربوط به بخش کودک بود.

وی همچنین با تقدیر از اداره کل زندان‌های کردستان در راستای همکاری با امور کتابخانه‌ها اضافه کرد: امسال ۱۵۰ زندانی کردستانی نیز در این جشنواره شرکت کردند که بیانگر فرهنگی بودن فضای زندان‌های استان است.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کردستان نیز در این جشنواره عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی فرهنگ رضوی فرصتی برای آشنایی با سیره اهل‌بیت به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات اظهار کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است؛ چراکه لبیک به پیام نورانی پیامبر اسلام (ص) است که قرآن کریم و عترت اهل‌بیت را به یادگار گذاشتند و فرمودند تمسک به این دو یادگار منجر به رسیدن به سعادت اخروی است.

وی با اشاره به ارادت شیعان و اهل سنت به اهل‌بیت به‌ویژه امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) قلب تپنده این کشور است؛ چراکه امروز ایران کشوری رضوی است که مانند قلب تپنده‌ای به‌جای جای دنیا شریان پیداکرده و هر آنچه داریم در سایه‌سار امام رضا(ع) است.

وی یادآور شد: زندگانی امام رضا برای بسیاری از ما ناشناخته است و خیلی از ما امام رضا را برای شفای مریضان و رفع گرفتاری‌ها می‌شناسیم درحالی‌که باید سیره و روش زندگی آن‌ها را در جامعه ترویج داد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اضافه کرد: می‌دانیم که کتاب از جایگاه رفیعی بین ملت‌ها برخوردار بوده و ازاین‌رو از معیارهای ارزش گزینی برای افراد ملت‌های مختلف معیار مطالعه و پژوهش به شمار می‌رود.

سادات گفت: قرآن معجزه آخرین پیامبر خداست و در سایه‌سار این کتاب الهی دین اسلام نیز جهانی شده است و پیامبر اکرم(ص) انقلاب آموزشی را در سایه‌سار قرآن کریم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ رضوی و لزوم ترویج آن در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ رضوی پناهگاه و دژ محکمی در برابر فرهنگ مهاجم غرب است و باید این فرهنگ را در جامعه ترویج داد.

وی عنوان کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف این جشنواره است که به‌عنوان یک حرکت ارزشمند از سوی امور کتابخانه‌های استان پیگیری شده است و برگزاری جشنواره‌های رضوی و حضور مردم به‌ویژه اهل سنت در جشنواره‌های رضوی بیانگر آن است که یک باور و وحدت مشترک در استان فرهنگی کردستان حاکم است.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه کردستان اضافه کرد: باید به سیره اهل‌بیت رجوع کنیم چراکه برگزاری جشنواره‌های رضوی فرصت ارزشمندی برای آشنایی ما با سیره اهل‌ییت است و نماد وحدت و انسجام به شمار می‌آید.

در ادامه مراسم مولودی‌خوانی با اجرای گروه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی «دف، نوای رحمت» از گروه‌های برتر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

 

تجلیل از نفرات برتر جشنواره، بخش پایانی آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود که با استقبال خوبی از سوی حاضران مواجه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: