کد خبر: 29831
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مرداد 1396 - 15:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان‌جنوبی برگزار شد

منبع : لیزنا
هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان‌جنوبی با حضور جمعی از مسئولان و تقدیر از ۳۴ برگزیده استانی این جشنواره برگزار شد.
مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان‌جنوبی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان‌جنوبی روز پنجشنبه نوزدهم مرداد با حضور محمد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،   محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی، شماری از مسئولان استانی و جمعی از برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی در ابتدای این مراسم با اشاره دومین برگزاری این جشنوار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیان کرد: افزایش حضور مردم در این جشنواره از ۲۳۰ هزار نفر در سال گذشته به ۶۴۸ هزار نفر در سالجاری نشان‌دهنده افزایش مشارکت درهفتمین دوره این جشنواره بوده است.

محمدرضا رضایی در ادامه افزود: در استان خراسان‌جنوبی نیز ۳ هزار و ۹۸۶ نفر در سال ۹۵ و ۱۹ هزار و ۷۴۰ نفر در سال ۹۶ در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این نشان از تأثیرگذاری این برنامه‌ها در افزایش فرهنگ کتابخوانی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش یادآور شد: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در کشور برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم، کتابخوانی را امری بسیار مهم در جامعه ذکر کرد و گفت: اگر برای کتابخوانی ارزش قائل نشویم، کتابخانه‌ها خالی می‌شوند و این آسیبی جدی برای جامعه خواهد بود.

محمد حسینی در ادامه تأکید کرد: باید برای مشاهیر و مفاخر خود ارزش قائل شویم و به دنبال تغییر رویکردها در این خصوص باشیم؛ در غیر اینصورت در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

 

در این مراسم، علاوه بر برگزیدگان استانی جشنواره، ۱۵ کتابدار از سراسر استان به عنوان کتابداران فعال و سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بشرویه، طبس و قاینات، به عنوان رؤسای فعال در جشنواره انتخاب و «روزنامه خراسان‌جنوبی» به عنوان رسانه برتر و «اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی» و «صدا و سیمای مرکز خراسان‌جنوبی» به عنوان دو دستگاه مشارکتی برتر معرفی شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: