کد خبر: 29888
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 مرداد 1396 - 20:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

400 جلد نشریه به «سرای یار مهربان» پایانه شهید دستغیب اهدا شد 

منبع : لیزنا
 سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با حضور در «سرای یار مهربان» پایانه شهید دستغیب، 400جلد نشریه به این سرای مهربانی اهدا کرد.
400 جلد نشریه به «سرای یار مهربان» پایانه شهید دستغیب اهدا شد 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری با اشاره به اهمیت ایجاد سرای یار مهربان در مکان‌های پرتردد شیراز، ایده تأسیس چنین مکان‌های در سطح شهر را نگاهی مثبت دانست و اظهار داشت: ایجاد سرای یارمهربان در پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز و امانت کتاب ‌به شیوه رایگان به مردم، به یقین در ترویج فرهنگ مطالعه تأثیر بسزایی دارد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس دسترسی راحت عموم مردم به این مکان‌های فرهنگی را نقطه‌قوت «سرای یار مهربان» دانست و افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در زمینه اهدای نشریه و منابع به این مکان‌های مردمی همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

محمدحسن متانت مسئول «سرای یار مهربان» پایانه شهید دستغیب شیراز در ادامه با تصریح اینکه این مکان فرهنگی به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز استان فارس تأسیس شده است، افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز فارس علاوه بر این نیز تاکنون چهار سرای فرهنگ مهربانی در سه‌راه دارالرحمه، بلوار چمران، پل غدیر و گلدشت حافظ ایجاد کرده است که وظیفه آن‌ها جلب کمک‌های مردمی همچون لباس، موادغذایی، کتاب و ... و توزیع در میان نیازمندان است.

او با اشاره به اینکه هدف مجمع این است که شش «سرای یار مهربان» در پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز ایجاد شود، گفت: تاکنون دو «سرای یار مهربان» در پایانه‌های شهید دستغیب و نمازی افتتاح شده است و دو سرای یار مهربان دیگر نیز در پایانه‌های قصردشت و ولیعصر(عج) در دست ساخت است؛ این درحالی است که مجمع خیرین در حال رایزنی برای جلب خیر به‌منظور ساخت دو سرای یار مهربان دیگر است تا در تمامی پایانه‌ها شیراز سرای یار مهربان احداث شود.

متانت با تأکید بر اینکه هدف از انجام این کار ترویج فرهنگ مطالعه در میان عموم مردم است افزود: در حال حاضر 2000جلد کتاب در سرای یار مهربان پایانه دستغیب و 1700 جلد کتاب نیز در سرای یار مهربان پایانه نمازی موجود است و تمامی کتاب ها به صورت اهدای مردمی و کمک‌های خیرین جمع‌آوری شده است.

به گفته او کتاب‌ها پس از اهدا موضوع‌بندی و کدگذاری شده و به صورت رایگان به مردم امانت داده می‌شود.

مسئول سرای یار مهربان پایانه شهید دستغیب شیراز، با اشاره به اینکه تجهیزات این مکان نیز به همت خیران و شهرداری شیراز تأمین شده است، تصریح کرد: عموم مردم می توانند با اهدای کتاب های خود در این اقدام خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

گفتنی است در پایان این دیدار از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، 400 جلد نشریه در موضوع‌های گوناگون همچون ادبیات، داستان، هنر، آشپزی، ورزشی، تکنولوژی و .. برای استفاده هرچه بیشتر عموم مردم به این مکان‌ فرهنگی و مردمی اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: