کد خبر: 29896
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مرداد 1396 - 09:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پس از حضور کتابداران در دوره آموزشی «فبک»

اولین نشست آموزش تفکر به کودکان در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین جلسه فلسفه برای کودک با حضور جمعی از اعضای کودک کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.
اولین نشست آموزش تفکر به کودکان در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، فریبا رضاقره‌باغ، کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه، با اعلام خبر برگزاری اولین جلسه آموزش فلسفه برای کودکان گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کارگاه‌های فلسفه برای کودک را باهدف آموزش اندیشیدن به کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها برگزار می‌کند.

وی افزود: تعدادی از کتابداران بخش کودک با شرکت در کارگاه آموزشی چهار روزه «فبک» اصول اولیه فلسفه برای کودک را آموزش دیده‌اند و قرار است این آموزه‌ها را در قالب حلقه‌های کندوکاو  به کودکان و نوجوانان، منتقل کنند.

وی افزود: فبک (فلسفه برای کودک) اولین گام برای آموزش درست اندیشیدن در راستای پرورش کودکان با فرهنگ ایرانی اسلامی است و هدف از اجرای این کلاس‌ها، آموزش تفکر خلاق، تفکر نقادانه و خود مراقبتی برای فرزندان این مرزوبوم است.

رضاقره‌باغ اضافه کرد: این نشست‌ها، برای تربیت نسلی متفکر و در جهت آموزش و تمرین توانایی خوب دیدن، درست گوش دادن، احترام به نظرات و انتقادات دیگران برگزار می‌شود.

وی گفت: «من در هر آنچه می‌بینم، هستم» نوشته چارا ام. کرتیس ترجمه گیتی خوشدل (نشر قطره)، نخستین کتاب انتخابی نشست آموزش فلسفه برای کودکان کتابخانه مرکزی ارومیه بود که برای مخاطبان ۱۱ و ۱۲ ساله خوانده شد.

 

این کتابدار افزود: در این نشست از کودکان خواسته شد سؤالات خود با موضوع کتاب را مطرح کرده و با تسهیلگری کتابدار به بیان نظرات خود بپردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: