کد خبر: 29909
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مرداد 1396 - 15:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری

کمیته یاوران وقف کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی تشکیل شد

منبع : لیزنا
با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل کتابخانه های عمومی، مشاور امور وقف اداره کل اوقاف، رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان و سایر اعضا کمیته یاوران وقف کتابخانه های عمومی استان تشکیل شد.
کمیته یاوران وقف کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، با حضور حسینی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، اکبری مدیرکل کتابخانه های عمومی، حجت الاسلام طباطبایی مشاور امور وقف اداره کل اوقاف، مغانی رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان ، همتی مشاور سابق فرماندار مشهد در امور بانوان و زنان و جمعی از خیرین کمیته یاوران وقف کتابخانه های عمومی استان تشکیل شد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به سنت حسنه وقف در اسلام گفت: محرومیت زدایی در روستاها در حوزه فرهنگ و با رویکرد کتابخانه سازی یکی از اولویت هایی است که با تشکیل این کمیته مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

حسین اکبری ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 28 پروژه نیمه تمام کتابخانه ای در استان داریم که اکثر آنها در مناطق روستایی واقع شده اند و در مشهد مقدس نیز با کمبود بیش از 100کتابخانه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد زیادی از کتابخانه ها در سطح استان در مساجد واقع شده است که قرار داد آنها کوتاه مدت است و بنای مستقلی ندارد.

اکبری با اشاره به فعالیتهای اجتماعی مانند سنت وقف گفت: این قبیل فعالیتها اگر به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی سوق پیدا کند بسیاری از مشکلات عنوان شده حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: تبلیغ کتاب و کتابخوانی یکی از اولویتهای فرهنگی ماست و استفاده و فرهنگ سازی وقف در این راستا مطمئنا مردم را در گرایش به مطالعه تشویق خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: این کمیته که با محوریت کتاب و کتابخانه تشکیل شده باید دارای افق لازم و جهت گیری درست باشد .

در ادامه این جلسه مشاور امور وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز به بیان سابقه تشکیل این کمیته در استان پرداخت و ادامه داد:این کمیته برای اولین بار در استان تشکیل و به دیگر استانهای کشور نیز تسری پیدا کرده است.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: برگزاری نشستهای تخصصی و بیان نکات علمی، حرکت به سمت وقفهای فردی و جمعی، فرهنگ سازی برگزاری همایش های استانی و کشوری با حضور مقامات و نیاز مبرم به کتابخانه در شهرستانها و تجهیز آن از جمله مواردی است که در این کمیته ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

در پایان این جلسه احکام کمیته یاوران وقف اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به اعضا اهدا شد.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: