کد خبر: 29916
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 مرداد 1396 - 19:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان اهواز بازگشایی شد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از تعمیر، تجهیز و به‌روزرسانی کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای اهواز با تخصیص اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.
کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان اهواز بازگشایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، حجت‌الاسلام سپهر از بازگشایی کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون ریال از منابع تملک دارایی و انجمن کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این کتابخانه در قالب حق انتفاع در سال ۹۵ از طرف هیأت امنای مسجد بلال به‌مدت ۱۰ سال به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شده است.

وی با اشاره به لزوم فعالیت ۴۱ باب کتابخانه عمومی تا پایان برنامه ششم توسعه در شهرستان اهواز افزود: کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای دارای بخش‌های کودک، نشریات، مخزن و سالن مطالعه است و با بازگشایی و ارائه خدمات این مرکز در منطقه سپیدار، تعداد کتابخانه‌های اهواز به ۳۱ باب رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با اشاره به وضعیت شاخص‌های کتابخانه‌ای در اهواز گفت: شهرستان اهواز با جمعیت یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، از نظر شاخص‌های کمی و کیفی دارای رتبه مطلوبی نیست و انتظار می‌رود استاندار و مسئولان استان و شهرستانی نگاه ویژه‌ای به رشد این شاخص‌ها در اهواز داشته باشند.

سپهر با اشاره به تأکید اداره کل کتابخانه‌های اهواز بر رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای، ادامه داد: کل زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهواز ۱۸ هزار و ۵۸ مترمربع است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲۷ هزار و ۴۰۴ مترمربع برسد. همچنین ۴۹۴ هزار و ۸۱۲ جلد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان موجود است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید به رقم ۷۹۶ هزار و ۸۹۹ جلد برسد.

سپهر با تأکید بر اجرای برنامه‌های سند چشم‌انداز ۱۴۰۴در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: انشاءالله کتابخانه شهدای غیزانیه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و کتابخانه‌های مناطق محروم اهواز از قبیل منطقه آب و ملاشیه در صورت تأمین اعتبارات عمرانی تا پایان سال جاری تحویل مردم شریف اهواز می‌شود.

حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در حاشیه بازگشایی کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای اهواز با اشاره به راه‌اندازی این کتابخانه و تلاش‌های استان برای توسعه فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: از همکاران خود در نهاد کتابخانه‌های عمومی برای اجرای برنامه‌های منظم فرهنگی و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، تشکر می‌کنم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خوزستان با اشاره به تأثیر کتاب و مطالعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: تنوع فعالیت‌های فرهنگی با محوریت کتاب در رفع مشکلات و کاهش تنش‌ها و آسیب‌های فکری و فرهنگی تأثیر زیادی دارد و  ایجاد فضای مطالعه و توسعه‌های فرهنگی و زیربنایی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: