کد خبر: 29923
تاریخ انتشار: جمعه, 27 مرداد 1396 - 18:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سنقر و کلیایی کرمانشاه برگزار شد

منبع : لیزنا
فرماندار سنقر و کلیایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، مطالعه را زمینه‌ساز کاهش تنش‌های اجتماعی دانست.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سنقر و کلیایی کرمانشاه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی، با حضور یاور محمدی، فرماندار سنقر و کلیایی؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه محمدی، فرماندار سنقر و کلیایی ارتقاء فرهنگ کتابخوانی را زمینه‌ساز کاهش مشکلات اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: باید در راستای تقویت فرهنگ مطالعه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود به‌طور مناسب بهره‌گیری شود و از اشخاص فعال در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم صورت گیرد. مطالعه و کتابخوانی، مهارت در گفتگو و قدرت بیان افراد جامعه را افزایش داده و موجب کاهش تنش‌ها، پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌ها در خانواده و جامعه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: تنها کتابخانه‌های عمومی، متولی امر کتاب و کتابخوانی در جامعه نیستند؛ بلکه اقشار مختلف مردم و خیرین در ارتقاء فرهنگ مطالعه می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

معصومه حسنی خونسار با بیان اینکه ۵ هزار نفر از مردم سنقر و کلیایی عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: عضویت ۵.۵ درصد از مردم این شهرستان در مقایسه با میانگین ۲.۵ درصدی استانی این شاخص، نشان از وضعیت مطلوب سنقر و کلیایی در این زمینه است. در ۸ کتابخانه عمومی سنقر و کلیایی بیش از ۷۰ هزار نسخه کتاب موجود است، یعنی به ازای هر نفر یک کتاب وجود دارد؛ این آمار در کل کشور برای هر نفر ۴ کتاب و در استان کرمانشاه برای هر ۲ نفر یک جلد کتاب است.

وی با تقدیر از خیرین شهرستان،‌ تصریح کرد: شهرستان سنقر و کلیایی در زمینه میزان اهدای کتاب از سوی خیرین در بین شهرستان‌های استان، پیشتاز است.

در ادامه هر یک از اعضای انجمن به ارائه راهکارها و پیشنهادهای خود در زمینه دستور جلسه پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: