جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سنقر و کلیایی کرمانشاه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی، با حضور یاور محمدی، فرماندار سنقر و کلیایی؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه محمدی، فرماندار سنقر و کلیایی ارتقاء فرهنگ کتابخوانی را زمینه‌ساز کاهش مشکلات اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: باید در راستای تقویت فرهنگ مطالعه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود به‌طور مناسب بهره‌گیری شود و از اشخاص فعال در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم صورت گیرد. مطالعه و کتابخوانی، مهارت در گفتگو و قدرت بیان افراد جامعه را افزایش داده و موجب کاهش تنش‌ها، پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌ها در خانواده و جامعه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: تنها کتابخانه‌های عمومی، متولی امر کتاب و کتابخوانی در جامعه نیستند؛ بلکه اقشار مختلف مردم و خیرین در ارتقاء فرهنگ مطالعه می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.

معصومه حسنی خونسار با بیان اینکه ۵ هزار نفر از مردم سنقر و کلیایی عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: عضویت ۵.۵ درصد از مردم این شهرستان در مقایسه با میانگین ۲.۵ درصدی استانی این شاخص، نشان از وضعیت مطلوب سنقر و کلیایی در این زمینه است. در ۸ کتابخانه عمومی سنقر و کلیایی بیش از ۷۰ هزار نسخه کتاب موجود است، یعنی به ازای هر نفر یک کتاب وجود دارد؛ این آمار در کل کشور برای هر نفر ۴ کتاب و در استان کرمانشاه برای هر ۲ نفر یک جلد کتاب است.

وی با تقدیر از خیرین شهرستان،‌ تصریح کرد: شهرستان سنقر و کلیایی در زمینه میزان اهدای کتاب از سوی خیرین در بین شهرستان‌های استان، پیشتاز است.

در ادامه هر یک از اعضای انجمن به ارائه راهکارها و پیشنهادهای خود در زمینه دستور جلسه پرداختند.