کد خبر: 29925
تاریخ انتشار: جمعه, 27 مرداد 1396 - 18:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ا حضور معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد

منبع : لیزنا
آیین معارفه هادی نوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.
آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ۲۵ مردادماه با حضور اسماعیل شفاعی؛ معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ مرتضی محمدزاده، مدیرکل امور مجلس و استانها؛ فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ علی پورحسن، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛ زهرا بدن آرا، سرپرست پیشین اداره کل کتابخانه های گیلان؛ علی خلیلی، سرپرست سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتمالانبیا (ص) رشت برگزار شد.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم توسعه کتابخوانی را لازمه حرکت در مسیر دانایی دانست و اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود تا راه توسعه و پیشرفت هموار شود. روند پیشرفت و توسعه کتابخوانی در جامعه مستقیماً با تلاش کتابداران فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که کتابداران را مشاورین امین در جامعه خطاب کردند، گفت: کتابداران با ارائه مشورتهایی ارزشمند در معرفی کتاب به مخاطب، در روند توسعه و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی نقش ارزندهای ایفا می کنند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانهه ای عمومی کشور اذعان کرد: ارتقاء وضعیت معیشتی و بیمه کتابداران از سیاست های نهاد بود که خوشبخاته با تلاش مسئولان امر وضعیت مطلوبی نسبت به گذشته دارد.

در ادامه این مراسم مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی تأثیری مستقیم در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد، گفت: داشتن امکانات و تجهیزات کامل در حوزه کتاب و کتابخوانی حق مسلم استان گیلان است. گیلان، مهد فرهنگ محسوب می شود. وجود زیربناهای گسترده فرهنگی و پرورش بزرگان و اندیشمندان دنیا استان گیلان را همچون نگین درخشان فرهنگی در دنیا معرفی کرده است.

پورحسن ارتقاء دانش فرهنگی را سبب افزایش سرمایه در جامعه دانست و تصریح کرد: صرف اعتبار در حوزه فرهنگ سبب کاهش هزینههای اقتصادی و اجتماعی می شود.

کتاب و کتابخوانی عامل همبستگی و سلامت اجتماعی

هادی نوری، مدیرکل کتابخانهه ای عمومی استان گیلان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: در عصر اطلاعات زندگی می کنیم؛ امروز دانش و آگاهی قدرت ایجاد میکند. هر کشوری که از اطلاعات بیشتری برخوردار باشد در مناسبات جهانی نیز قدرتمندتر است.

نوری تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی عامل همبستگی و سلامت اجتماعی است؛کتاب و کتابخوانی در حوزه اقتصاد ثروت تولید میکند، در حوزه سیاست قدرت ایجاد میکند و در حوزه اجتماعی سلامت و آرامش را به همراه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ترویج فرهنگ مطالعه را مستلزم عزم جمعی مسئولان دانست و گفت: باید امکانات مناسب در اختیار جوانان قرار دهیم تا کتابخانه ها محل حضور جوانان، نوجوانان و تمامی اقشار جامعه باشد.

وی ضمن قدردانی از حضور کتابداران در این مراسم افزود: باید توان خود را برای بهبود شرایط معیشتی کتابداران و کارکنان مجموعه به کار بگیریم تا با قدرت بیشتر بار سنگین ترویج فرهنگ مطالعه را بر دوش کشند. کتابداران، سفیران فرهنگی هستند و تلاش آنها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی شایسته تقدیر است.

در ابتدای این مراسم نیز سرپرست پیشین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: با تمام توان در خدمت اهداف مجموعه کتابخانههای عمومی خواهم بود و کارهای بسیاری هست که باید در راستای اهداف و سند چشمانداز نهاد به انجام برسد.

زهرا بدن آرا ضمن قدردانی از کتابداران، کارشناسان و مسئولین ستادی اداره کل افزود: در طول مدت سرپرستی مجموعه کتابخانه های استان همدلی دستاندرکاران این مجموعه حرکت روبه جلو را تداوم بخشید.

گفتنی است، در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، هادی نوری بهعنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی گیلان معرفی شد.

كتابدار گيلاني
|
Iran
|
1396/05/29 - 08:21
2
0
فكر مي كنم نهاد در اين مدت كه استان با سرپرست اداره مي شد با دقت بهترين گزينه را براي اداره كل انتخاب كرده است. به سهم خودم از دبيركل عزيز سپاسگزارم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: