کد خبر: 30062
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 شهریور 1396 - 09:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استاندار گیلان در دیدار با معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌ها

ترویج کتاب و کتابخوانی را با عشق و علاقه پیگیری می‌کنم

منبع : لیزنا
استاندار گیلان با معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دیدار کرد.
ترویج کتاب و کتابخوانی را با عشق و علاقه پیگیری می‌کنم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، استاندار گیلان در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اسماعیل شفاعی؛ معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، مرتضی محمدزاده؛ مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد احمدی پور؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، علی پورحسن؛ مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، حسن تاجیک؛ مشاور و مدیرکل حوزه استاندار گیلان، یوسف گلشن؛ مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان و زهرا بدن آرا؛ سرپرست پیشین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد در خصوص مسائل کتابخانه‌های عمومی استان بحث و تبادل‌نظر شد.

استاندار گیلان در این دیدار بابیان اینکه «گیلان ازلحاظ سخت‌افزاری در بخش کتابخانه‌ها عقب است» خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه مربوط به سرانه فضا و مسائل سخت‌افزاری است که باید نسبت به حل آن اقدامات عاجلی انجام شود.

محمدعلی نجفی تکمیل کتابخانه‌ی مرکزی رشت را یکی از مطالبات مردم استان عنوان کرد و گفت: این پروژه فرهنگی عظیم باید با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به اتمام برسد.

نجفی افزود: با عشق و علاقه مسائل مرتبط با کتاب و کتابخوانی را در گیلان پیگیری می‌کنم.

وی همچنین با قدردانی از زحمات سرپرست اداره کل کتابخانه‌های گیلان گفت: خانم بدن آرا در مدت ۱۱ ماه سرپرستی با همه توان برای مدیریت کتابخانه‌های گیلان تلاش‌ کرد و مدیرکل جدید کتابخانه‌های استان نیز فردی علاقه‌مند به پژوهش، فرهنگ و از چهره‌های علمی و دانشگاهی است.

در این دیدار اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار در ۳ هزار و ۵۰۰ کتابخانه تحت پوشش نهاد و کتابخانه‌های مشارکتی فعالیت می‌کنند.

وی با قدردانی از حمایت‌های دولت گفت: به‌رغم اینکه نهاد کتابخانه‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی است اما توفیقات آن بدون حمایت دولت محقق نمی‌شود.

 

هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در پایان این دیدار با قدردانی از حمایت‌های استاندار گیلان گفت: به رفع مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی متعهد هستم و در این مسیر از همه ظرفیت و توان خود بهره خواهم برد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: