کد خبر: 30114
تاریخ انتشار: شنبه, 04 شهریور 1396 - 10:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

  برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
  کتاب‌های «دخیل عشق» و «پایی که جا ماند» در کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی و کتاب «تن‌تن و سندباد» و «پایی که جا ماند» در کتابخانه امام جعفر صادق(ع) ارسک معرفی و جمع‌خوانی شد.
  برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه گفت: کتاب «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری از انتشارات عصر داستان از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان تیرماه ۹۶ است. این اثر در یک فضای متفاوت از ادبیات دفاع مقدس خلق شده، فضایی که بیشتر به تبعات جنگ بر افرادی که درگیری مستقیم با آن داشته‌اند (یعنی جانبازان و بهیاران و خانواده‌های آن‌ها) پرداخته است.

وی افزود: در این داستان با سرگذشت جانبازی به نام رضا آشنا می‌شویم که پاها و یکدست خود را در جبهه ازدست‌داده است.

مریم کیانی افزود: کتاب «پایی که جا ماند» نیز اثر جانباز آزاده سید ناصر حسینی پور و چاپ انتشارات سوره مهر است. در این کتاب، نویسنده یادداشت‌های روزانه خود از دوران اسارتش را روی کاغذهای سیگار یا سیمان نوشته و در عصایش مخفی کرده به‌صورت یک کتاب درآورده است. خاطرات و سختی‌هایش در زندان‌های مخفی عراق و شرح بسیاری رفتار نظامیان عراقی با اسرای ایرانی و روایت‌های دسته اولی از زوایای زندگی اسرا در کمپ‌های عراقی در این کتاب به‌صورت زیبا و روان نوشته‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب «تن‌تن و سندباد» از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان مرداد ۹۶ است که نویسنده آن، محمد میرکیانی و ناشر آن قدیانی است. در این کتاب، تن‌تن در ادامه‌ ماجراجویی‌هایش با همراهی دوستان همیشگی‌ خود، یعنی میلو، کاپیتان هادوک و پروفسور تورنسل به سفری دیگر آمده‌اند. آن‌ها پس از سفر به نقاط مختلف جهان و خلق داستان‌های گوناگون، حالا به‌عنوان جهانگرد، میهمان مردم شرقی می‌شوند؛ اما پس از مدتی مشخص می‌شود هدف آن‌ها یافتن افسانه‌های شرق و غلبه بر آن‌ها است تا با تعریف این قصه‌ جدید، خود به‌عنوان افسانه‌های جدید جهان مطرح و الگوی جوانان و نوجوانان شوند.

وی افزود: چهارمین نشست کتاب‌خوان شهرستان بشرویه در کتابخانه ملاعبدالله بشروی برگزار شد. در این نشست، شش کتاب ارائه شد که عبارت‌اند از:

«غنچه دلتنگ» نوشته حسین سیدی،  انتشارات دفتر نشر معارف، «داستان دو شهر» نوشته چارلز دیکنز، انتشارات فروزان روز، «حرفه‌ای: خاطرات مرحوم جواد شریفی راد از جنگ شهرها و موشک‌باران تهران» نوشته مرتضی قاضی، انتشارات رسانه مهر، «مسیح کردستان» نوشته نصرت الله محمودزاده، انتشارات ملک اعظم، «آواز بلند» نوشته علی‌اصغر عزتی پاک، انتشارات شهرستان ادب و «پایی که جا ماند» نوشته سید ناصر حسینی پور، انتشارات سوره مهر.

کیانی با اشاره به برگزاری پنجمین نشست کتاب‌خوان ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه ملاعبدالله بشروی گفت: در این نشست نیز شش کتاب ارائه شد که عبارتند از:

«پدر، عشق و پسر» نوشته سید مهدی شجاعی، انتشارات کتاب نیستان، «فرزندان ایرانیم» نوشته داود امیریان، انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی، «حصیرباف و راهزن‌ها: از مجموعه کتاب‌های شکرستان» نوشته مجید راستی، انتشارات سوره مهر، «پیری که جوان شد» نوشته بهروز رضایی کهریز، نشر طلایی، «بازگشت هرداد» نوشته فریبا کلهر، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «تن‌تن و سندباد» نوشته محمد میرکیانی، انتشارات قدیانی.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: