کد خبر: 30228
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 شهریور 1396 - 15:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

۸ کتاب در هفته هشتم چهارشنبه‌های کتاب نقد می‌شود

منبع : لیزنا
هشتمین هفته از سلسله برنامه‌های چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری هشتم شهریور با نقد و بررسی هشت اثر پرمخاطب از تازه‌ها و کتاب‌های مورد بحث فضای فرهنگی جامعه برگزار می‌شود.
۸ کتاب در هفته هشتم چهارشنبه‌های کتاب نقد می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه چهارشنبه‌های کتاب که با هدف معرفی آثار ارزشمند برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان در تابستان پیش‌بینی شده است با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی فصل گرم سال، تنور اجرای آن گرم‌تر شده و تلاش دارد تا این پویش کتابخوانی را پربارتر و پرمخاطب‌تر کند. در هفته هشتم این برنامه، هشت عنوان کتاب در روز هشتم شهریور ماه به چهارشنبه‌های کتاب خواهند آمد.

افسان شعبان‌نژاد، نویسنده شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان با «دختر کدو تنبل»، به دیدار کودکان منطقه یک در کتابخانه امیرکبیر می‌آید. کتابخانه لویزان در منطقه ۴ «شب بخیر، ترنا» اثر جمال الدین اکرمی و کتابخانه شهر در منطقه ۲۲ «بهشت گم شده بابام» اثر جعفر توزنده جانی را بررسی و معرفی می‌کند.

این هفته هم سیامک گلشیری در چهارشنبه‌های کتاب حاضر خواهد بود و کتاب «جنگل ابر» در کتابخانه فردوس منطقه ۵ معرفی خواهد شد.

کتابخانه اندیشه منطقه ۷، نشست نقد و بررسی کتاب «برگ و باد در دومین طبقه پلاک ۳۸» اثر ژیلا تقی‌زاده را بار دیگر با استقبال مخاطبان خاص و اهل ادبیات برگزار می‌کند. کتابخانه دکتر شهیدی منطقه ۸، اثر شایسته و قابل توجه «ناز و نیاز در نماز» اثر اسماعیل منصوری لاریجانی را معرفی خواهد کرد. کتابخانه معتمدنژاد فرهنگ‌سرای رسانه نیز کتاب «روز کاغذی فردوسی» اثر رحیمی موحد را نقد و بررسی می‌کند.

کتابخانه طلوع در منطقه ۱۵، کتاب «ترلان»، اثر پرفروش تابستان امسال از فریبا وفی را معرفی می‌کند. رمان ترلان پس از برگزیده شدن در رقابت ادبی در آلمان، در فهرست پرفروش‌های بازار کتاب کشور قرار گرفت.

جزئیات ساعت و محل اجرای برنامه‌های هشتمین اجرای چهارشنبه‌های کتاب در سطح هشت منطقه و فرهنگ‌سرا در جدول زیر آورده شده است.

عنوان

ناشر

پدیدآور

ساعت اجرا

محل اجرا

 

 

 

 

 

دختر کدو تنبل

کانون پرورش فکری

افسان شعبان‌نژاد

20-18

منطقه یک- کتابخانه امیرکبیر

شب بخیر، ترنا

کانون پرورش فکری

جمال الدین اکرمی

17-19

منطقه 4- فرهنگسرای اشراق

جنگل ابر

افق

سیامک گلشیری

19-17

منطقه 5- کتابخانه فردوس

برگ و باد در دومین طبقه پلاک 38

نشانه

ژیلا تقی‌زاده

19-17

منطقه 7- فرهنگسرای اندیشه

ناز و نیاز در نماز

بین‌الملل

اسماعیل منصوری لاریجانی

18-17

منطقه 8- کتابخانه دکتر شهیدی

ترلان

مرکز

فریبا وفی

18-16

منطقه 15- کتابخانه طلوع

بهشت گمشده بابام

امیرکبیر

جعفر توزنده جانی

19-17

منطقه 22- فرهنگسرای تهران

روز کاغذی فردوسی

نگاه

رحیمی موحد

17-15

فرهنگسرای رسانه

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: