کد خبر: 30266
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 شهریور 1396 - 14:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی روستایی شهدای امامی امین افتتاح شد

منبع : لیزنا
با حضور معاون استاندار ، کتابخانه عمومی روستایی شهدای امامی امین در روستای جلیل آباد شهرستان پیشوا افتتاح شد.
کتابخانه عمومی روستایی شهدای امامی امین افتتاح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی تهران؛ کتابخانه عمومی شهدای امامی امین، یکشنبه ۵ شهریورماه ۹۶ با حضور محمد امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران؛ سید حسین نقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان پیشوا؛ کرمعلی محمدی، فرماندار شهرستان؛ فرامرز تاجیک، بخشدار جلیلآباد؛ علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ مینا نوروزی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و جمعی از کتابداران و مسئولین محلی در روستای جلیلآباد شهرستان پیشوا افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران ضمن افتتاح و بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه با تأکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی از زحمات مسئولین شهرستان و اداره کتابخانه ها جهت تجهیز و راهاندازی این کتابخانه تقدیر کرد.

علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز با اشاره به آغاز احداث این کتابخانه از سال ۱۳۹۲ گفت: مبلغ ۵۷۹ میلیون تومان، هزینه ساخت این مرکز بود که از  محل تملک دارایی شهرستان تأمین شد و ۳۷ میلیون تومان نیز از اعتبارات استان به تجهیز این کتابخانه اختصاص یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در رفع محرومیت در روستاها، همچنین ضرورت توسعه کتابخانه ها در مناطق روستایی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران تلاش کرده تا در مناطق محروم روستایی و فاقد امکانات فرهنگی، کتابخانه احداث کند. ساخت کتابخانه عمومی روستایی شهدای امامی امین نیز در این راستا بوده است.

وی بابیان اینکه «افتتاح کتابخانه شهدای امامه امین فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در روستاهای منطقه است»، یادآور شد: زمین ساختمان این کتابخانه از طرف یکی از خیران اهداشده است.

نیکنام با تشکر از پیگیری اداره کتابخانه ها، بخشداری و دهیاری در این امر خداپسندانه در خصوص راه اندازی کتابخانه های جدید در مناطق روستایی در سطح این شهرستان و استان تهران اعلام آمادگی کرد و گفت: این کتابخانه با زیربنای ۲۸۰ مترمربع در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۸۰ مترمربع ساختهشده و دارای ۴۵۰۰ هزار جلد کتاب است و بیست و ششمین کتابخانه روستایی استان تهران و دومین کتابخانه روستایی در شهرستان پیشوا محسوب می شود.

وی با اشاره به فعالیتهای فرهنگی کتابخانه های شهرستان گفت: برگزاری نشست های کتابخوان، جمع خوانی و معرفی کتاب، نشستهای حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و برگزاری مسابقات نقاشی از برنامه های فرهنگی کتابخانه ها است.

وی با اشاره به نامگذاری این کتابخانه به نام دو شهید بزرگوار، ادامه داد:  امیدواریم بتوانیم با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی موجب ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در میان مخاطبان باشیم.

نوروزی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی درباره روند ساخت کتابخانه و بخش های مختلف آن گفت: سالن مطالعه، پیشخوان مجهز برای پذیرش مراجعه کنندگان، قفسه های نگهداری کتاب، بخش نشریات، همچنین فضایی آرام با نور و تهویه مناسب برای مطالعه کنندگان از امکانات کتابخانه است.

گفتنی است، کتابخانه عمومی شهدای امامی امین در روستای جلیل آباد یکی از روستاهای شهرستان پیشوا احداث شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: