مکتا و انجمن کتابداری قم با علیرضا مختارپور دیدار کردند

به گزارش لیزنا یر اساس اعلام روابط عمومی مکتا، جمعی از مدیران کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی قم در دیدار با علیرضا مختار پور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در محل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به بررسی راه های ایجاد تعامل با یکدیگر پرداختند.

در ابتدای این دیدار، مهدی محمدی شجاعی، دبیر مکتا با ارائه گزارشی از روند شکل گیری مکتا و فعالیت های صورت گرفته از ابتدای  تاسیس تا کنون، بر آغاز همکاری و تعامل مکتا با نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرده و خواستار انعقاد تفاهم نامه هایی در جهت افزایش همکاری ها و تعامل دو طرف  شد.

در ادامه، برخی از افراد حاضر در جلسه دیدگاه ها و درخواست های خود را پیرامون همکاری مکتا و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی قم با نهادکتابخانه های عمومی کشور مطرح کردند. ارزیابی خدمات کتابخانه های عمومی، افزایش میزان خلاقیت و نوآوری در فعالیت های کتابخانه ها، بازبینی و اصلاح فرایند کنونی سازماندهی منابع در مجموعه کتابخانه های عمومی کشور و ... از جمله مباحث مطرح در این جلسه بودند.

 در بخش دیگری از این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعطاءالله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم در سخنانی ضمن پاسخ به برخی از درخواست ها و دیدگاه های حاضران پیرامون فعالیت های نهاد کتابخانه‌های عمومی قم، از آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی قم، برای دریافت دیدگاه های صاحب نظران و متخصصان و افزایش همکاری ها و تعامل با مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی قم خبر داد.

در بخش پایانی، آقای علیرضا مختار پور، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با ابراز خوشنودی از حضور در جمع گروهی از مدیران کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی قم، بر ایجاد تعامل و همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و برگزاری جلسات آتی جهت بررسی انعقاد تفاهم نامه های اجرایی تاکید کرد.

 

 ایشان با اشاره به تغییرات مثبت قابل ملاحظه در بخش های مختلف نهاد کتابخانه های عمومی کشور نسبت به سالیان گذشته، به ویژه جذب نیروهای متخصص کتابداری و ارتقای جایگاه نیروی انسانی شاغل در این مجموعه، تقویت و گسترش خدمات نهاد کتابخانه های عمومی کشور را بخشی از روند رشد و بهبود وضعیت فرهنگی جامعه دانست.