کد خبر: 30378
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 15:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«مصطفی رحماندوست» مهمان هفتمین چهارشنبه کتاب فردوس

منبع : لیزنا
کتابخانه فرهنگسرای فردوس همزمان با برگزاری «چهارشنبه‌های کتاب» در دومین پویش جشنواره کتابخوانی، میزبان «مصطفی رحماندوست» با معرفی مجموعه آثار وی است.
«مصطفی رحماندوست» مهمان هفتمین چهارشنبه کتاب فردوس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، برنامه چهارشنبه های کتاب به منظور ساماندهی و ایجاد تحول جریان ساز در برنامه های حوزه کتاب با بخش های مختلفی از جمله: رونمایی، نقد و بررسی تازه های کتاب، دعوت از نویسندگان و چهره ها، تشکیل و تقویت گروه ها و کانون های دوستدار کتاب و کتابخانه و ... در کتابخانه فردوس برگزار می شود.

هفتمین چهارشنبه کتاب فردوس، به معرفی مجموعه آثار «مصطفی رحماندوست» شاعر «صد دانه یاقوت»، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان اختصاص دارد که روز چهارشنبه 15 شهریورماه ساعت 17 با حضور مهدی طهوری به عنوان منتقد و کارشناس مجری این نشست ادبی، در فرهنگسرای فردوس اجرا می شود.

مصطفی رحماندوست زاده نخستین روز تیرماه ۱۳۲۹همدان، پس از اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد و سپس به عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین به مدت سه سال مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده است که بنابر گفته خودش، آغاز راه او برای انتقال ادبیات برگزیده کودکان و نوجوانان ایران به زبانهای دیگر بوده است. مصطفی رحماندوست، علاوه بر این، مدرس داستان‌نویسی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده است. وی پس از بازنشستگی از سمت‌های دولتی، مدیر گروه شکوفه (بخش کودکان و نوجوانان) انتشارات امیرکبیر و مشاور ادبی آثار مربوط به کودکان و نوجوانان کتابخانه ملی ایران و یکی از اعضای اصلی داوران بین‌المللی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان است. او عضو هیئت‌های داوری کتاب سال، جشنواره‌های کتاب و مطبوعات کودکان و عضو شورای موسیقی کودکان و شورای کتاب کودک ایران نیز بوده‌است.

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون چندین اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌است. تیراژ کتاب‌های او به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد که از آن میان می‌توان به آثار زیر اشاره کرد: فرهنگ آسان (دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان)، فرهنگ ضرب‌المثل‌ها (مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی)، ترانه‌های نوازش (شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها که از آن میان «لالایی عاشورا» بسیار مورد استقبال قرار گرفت)، مجموعه شعرهای «قصه پنج انگشت» و «بازی با انگشت‌ها» که ریشه در ادبیات فولکلور ایران دارد و تعدادی از اشعار این مجموعه به زبان سوئدی نیز ترجمه شده‌است، اشاره کرد.

او همچنین با انتشار برخی از آثارش با کمک تسهیلات آسان نشر تحت عنوان عمومصطفی در آمریکا، امکان مطالعه، گوش دادن و خریدن کتاب‌هایش را برای کودکان ایرانی خارج از کشور مهیا ساخته است. شعر «خوشا به حالت، ای روستایی» یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین شعرهای اوست که در دوره تحصیلات ابتدایی و در درس زبان فارسی آموزش داده می‌شود.

گفتنی است؛ در بخش جشن امضاء هفتمین چهارشنبه های کتاب فردوس، مجموعه شعر "قصه پنج انگشت" مصطفی رحماندوست، با امضاء وی به کودکان و نوجوانان شرکت کننده اهداء می شود.

 

علاقمندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس بگیرند.

محسن رحماندوست
|
Iran
|
1396/09/18 - 14:33
0
0
با سلام
خدمت عزیزانی که علاقه مند به نشر جهانی کتاب های خود همانند جناب مصطفی رحماندوست هستند،
باید عرض کنم که خوشبختانه این امکان برای دیگر عزیزان نویسنده نیز در موضوعات مختلف فراهم شده است .
بدین صورت که آثار شما توسط ناشران بین المللی در خارج از کشور برای عرضه جهانی با حفظ کلیه حقوق مادی و معنوی نویسنده چاپ و نشر می گردد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت گروه فرهنگی باقیات مراجعه فرمایید.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: