کتابخانه‌های عمومی سجادیه و شهید مهدی نیلفروش زاده خمینی‌شهر افتتاح شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، کتابخانه‌های عمومی سجادیه و شهید مهدی نیلفروش‌زاده شهرستان خمینی‌شهر با حضور محمدعلی طرفه معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان، ماشاءالله کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری اصفهان، مجتبی راعی سرپرست فرمانداری، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، امیر هلاکویی سرپرست کتابخانه‌های عمومی اصفهان و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

امیر هلاکویی در مراسم افتتاح این کتابخانه‌ها بیان کرد: کتابخانه عمومی سجادیه به کمک هیأت امنای مسجد سجادیه کوی آزادگان، مردم محله و همچنین مشارکت‌های دولتی در زیربنایی ۵۰۰ متر مربعی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان ساخته شده و تجهیزات کتابخانه‌ای، سرمایشی و گرمایشیِ آن با اعتبار۴۰ میلیون تومانی به همراه نیروی انسانی مورد نیاز، توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر تأمین شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اصفهان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در منطقه پاسداران و کوی آزادگان کتابخانه‌ای نبود، کتابخانه عمومی سجادیه بر اساس خواست مردم و نیاز منطقه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شهید نیلفروش‌زاده در محله جوی‌آباد خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: زمین این کتابخانه توسط خانواده شهید مهدی نیلفروش‌زاده اهداء و توسط شهرداری احداث شده که این حرکت خداپسندانه و فرهنگی با توجه به نیاز این منطقه از خمینی‌شهر جای تشکر و تقدیر دارد.

هلاکویی با اشاره به واقع شدن کتابخانه در طبقه دوم مجتمع فرهنگی شهید نیلفروش‌زاده، افزود: زیربنای این کتابخانه ۳۶۰ متر مربع است و با اعتباری حدود ۳۰ میلیون تومان توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر تجهیز شده است.

 

گفتنی است با افتتاح این ۲ باب کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر در مجموع به ۳۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی می‌رسید. در حال حاضر ۲۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند.