ویژه‌برنامه‌ دهه ولایت در کتابخانه عمومی گنجینه معرفت اردکان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، ششمین نشست کتاب‌خوان این کتابخانه، با عنوان «غدیر شناسی» و با شرکت بانوان شهرستان سپیدان برگزار شد. این گردهمایی با هدف به اشتراک‌گذاری و بررسی منابع موجود درباره واقعه غدیر خم، با معرفی هفت عنوان کتاب برپا شد.

در این  نشست زهرا صالحی کتاب «بیعت غدیر چرا شکسته شد» نوشته محسن حیدری و فرنگیس عباسی کتاب «جلوه‌های غدیر» اثر محمد رجاء را معرفی کردند. کتاب‌های «کلام از غدیر و ولایت» نوشته محمدرضا هوشیار را فرشته دهقانی و «داستان غدیر» را زهرا بهاءالدینی به اشتراک گذاشتند. همچنین در ادامه این نشست کتاب‌های «اندیشه غدیر» نوشته علی لباف، «بر کرانه غدیر» و «بعثت غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی نیز به ترتیب توسط سیده زهرا هاشمی، ثریا ترکان و سمیه امینی بررسی و ارائه شد.

همچنین در این هفته نشست جمع‌خوانی از کتاب «دعوت آشکار» با حضور کودکان و نوجوان سپیدانی برگزار شد. این کتاب، گزیده داستان‌های مذهبی است که به چگونگی ظهور و گسترش دین اسلام و به‌ویژه همراهی و همکاری حضرت علی (ع) از آغاز دعوت پیامبر تا واقعه غدیر خم، با بیانی کودکانه، می‌پردازد.

 

افزون بر این، هم‌زمان با فرارسیدن دهه امامت و ولایت نمایشگاه کتاب با عنوان «از قربان تا غدیر» در کتابخانه عمومی گنجینه معرفت شهر اردکان برپا شد. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ عنوان کتاب با موضوعات حج و غدیر به نمایش گذاشته شد. کتاب‌های «۱۱۰ کلام از غدیر و ولایت»، «داستان غدیر»، «جلوه‌های غدیر» «الغدیر»، «از حج تا غدیر» و... ازجمله کتاب‌های به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه بود.