برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، در کارگاه آموزش نویسندگی کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای، نوجوانان حاضر در این برنامه پس از جمله‌سازی، ضمن آشنایی با ضرب‌المثل‌ها، ادبیات عامه و کهن ایران، در خصوص نمادها و مفاهیم آنها با یکدیگر بحث و گفتگو گردند.

بیان چارچوب‌های علت و معلولی در پی‌ریزی داستان‌ها و بیان نکاتی آموزشی در خصوص طرح‌نویسی به حاضرین در این برنامه، بخش دیگرِ این کارگاه آموزشی بود.

چهارمین جلسه کارگاه آموزشی «نمایش خلاق» این کتابخانه نیز با آموزش نحوه بازی با دست و انواع صداها و بیان معنا و مفهوم ریتم و حرکات مناسب با متنِ نمایش، توسط مربی کارگاه برگزار شد.

در پایان این کارگاه نیز کودکانِ هنرجو برای اجرای نمایشِ خلاق از کتاب «بچه‌ها بیایید نمایش» نوشته منوچهر اکبرلو به ۳ گروه تقسیم شدند که پس از دورخوانی اولیه، هر یک از اعضاء بخش‌هایی از نمایش را اجرا کردند.

کارگاه آموزشی داستان‌نویسی کتابخانه ریحانه‌النبی قم نیز همزمان با دهه ولایت با موضوع رمان و عناصر اصلی تشکیل دهنده آن و بیان ویژگی‌های شخیت‌ در داستان‌ها برگزار شد. در این کارگاه داستان‌های نوشته شده توسط اعضای نوجوانِ حاضر در این برنامه پس از خوانده شدن، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

این کتابخانه در پایان نیز با برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه دهه ولایت، میزبان جمعی از کودکان و نوجوان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی بود. در این نشست کتاب‌های «امام علی(ع)» نوشته‌ امیرحسین فردی، توسط راضیه چراغی؛ «دکتر شهید محمدجواد باهنر» نوشته‌ دکتر مرتضی نعمتی‌زر، توسط فاطمه فرج‌اللهی؛ «ماه در چاه» نوشته‌ شهرام شفیعی، توسط سمانه امینی؛ «علی(ع) اسوه مهر» نوشته‌ سیدحسن اسحاقی، توسط فاطمه عمادی و «خواندنی‌ها از زندگی یک رئیس جمهور» نوشته‌ محمد عابدی، توسط مائه قائم‌پناه معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.