کد خبر: 30502
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 11:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمايی کتاب بیکرانه‌ها در موزه امام علی(ع)

منبع : لیزنا
 کتاب بیکرنه ها حاوی مقدمه ای از احمد مهدوی دامغانی و ترجمه فارسی ابوالقاسم امامی و ترجمه انگلیسی کتاب به قلم فریده مهدوی دامغانی در موزه امام علی(ع) رونمایی می‌شود.
رونمايی کتاب بیکرانه‌ها در موزه امام علی(ع)

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب بیکرنه ها حاوی مقدمه ای از احمد مهدوی دامغانی، استاد تمام دانشگاه هاروارد در رشته ادبیات فارسی و ترجمه فارسی ابوالقاسم امامی، استاد تمام دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب و ترجمه انگلیسی کتاب به قلم فریده مهدوی دامغانی در موزه امام علی(ع) رونمایی می‌شود.

کتاب بیکرانه ها پس از سه سال تلاش بی وقفه دست اندرکاران انتشارات نگار در قطع رحلی تولید شده و با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی علیه السلام و در آخرین جمعه از ایام مبارک ذی حجه 1438 مطابق با 24 شهریور 1396 رونمایی و عرضه خواهد شد.

زیارت جامعه کبیره توسط امام دهم حضرت علی الهادی علیه السلام انشاء شده و مهم ترین و بالاترین متون امامتی شیعه است. اهمیت این زیارت در موضوع امامت تا آنجاست که عده ای آن را بیانیه و سند راه شیعه می دانند. این متن هزارودویست ساله برای نخستین بار به شکلی فاخر و درخورِ توجه به زیور طبع آراسته شده است. کتاب بیکرنه ها حاوی مقدمه ای از دکتر احمد مهدوی دامغانی (استاد تمام دانشگاه هاروارد در رشته ادبیات فارسی) و ترجمه فارسی آن به خامه دکتر ابوالقاسم امامی (استاد تمام دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب) و ترجمه ی انگلیسی کتاب به قلم دکتر فریده مهدوی دامغانی است. خوشنویسی متن عربی زیارت جامعه توسط استاد سید محمد کاظم ناصری و خوشنویسی ترجمه فارسی توسط استاد علیرضا مددی کتابت شده است. کتاب مشتمل است بر ده‌ها آرایه متناسب زیبا و چشم نواز که اثر هنرمندان ایران است و از جمله این هنرمندان می توان اشاره کرد به: استادان میرزاآقاامامی اصفهانی، محمود فرشچیان، علی اشرف قنبری، محمّد احصایی، اسدالله کیانی و... .

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22024848  تماس بگیرید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: