کد خبر: 30513
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 11:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس

منبع : لیزنا
 کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی بود.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس گفت: کتابخانه‌های عمومی قائم(عج) فردوس و علامه شیخ مفید اسلامیه، میزبان برنامه‌های جمع‌خوانی و معرفی کتاب، نشست کتاب‌خوان، نمایشگاه کتاب و ویژه‌برنامه‌های عید غدیر بود.

--جمع‌خوانی و معرفی کتاب «آسمان چهارم» به همت کتابخانه قائم(عج) در پارک خیام

ملیحه اسدی افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نگارین ماهور، سلسله نشست‌های فرهنگی خود را با عنوان معرفی و جمع‌خوانی کتاب «آسمان چهارم» برگزار کرد.

وی افزود: این نشست‌ها به جهت استقبال بی‌نظیر مردم در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها برگزار شد.

 اسدی گفت: کتاب «آسمان چهارم» عنوان رمانی به قلم فریبا کلهر با موضوع غدیر است. داستان از زبان راوی سوم شخص روایت می‌شود و درباره پهلوانی است که برای حضور در مراسم حج، رهسپار مکه می‌شود و حادثه غدیر خم را از نزدیک مشاهده می‌کند. این داستان می‌کوشد با قلمی روان، روایتی داستانی به واقعه غدیر بدهد و برای مخاطبان صحنه‌ای آشنا بیافریند.

وی ادامه داد: تجلیل از کودکان فعال نشست، بخشی از این برنامه بود.

--نشست بزرگ کتاب‌خوان به مناسبت دهه ولایت و امامت با تلاش کتابخانه قائم(عج)

اسدی گفت: یازدهمین نشست کتاب‌خوان شهرستان فردوس به مناسبت دهه ولایت با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر، برگزار شد.

این نشست شش عنوان کتاب پیرامون غدیر و ولایت را توسط امام‌جمعه و سه تن از مدرسان حوزه و دانشگاه با مخاطبان به اشتراک گذاشت که بدین شرح است:

«ولایت‌فقیه» نوشته سید روح‌الله موسوی خمینی، انتشارات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) / ارائه توسط: حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد (امام‌جمعه فردوس)؛ «الامام علی بن ابیطالب(ع)» نوشته عبدالفتاح عبدالمقصود، انتشارات مکتبه مصر و مطبعها/ ارائه توسط: دکتر غلامرضا مدبر عزیزی (مدرس دانشگاه)؛ «ولایت الهیه امیرالمؤمنین(ع)» نوشته غلامرضا مدبر عزیزی، انتشارات سخن‌گستر/ ارائه توسط: غلامرضا مدبر عزیزی (مدرس دانشگاه)؛ «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» نوشته جرج جرداق، انتشارات بوستان کتاب/ ارائه توسط: غلامرضا مدبر عزیزی (مدرس دانشگاه)؛ «اسرار آل‌محمد(ص)» نوشته سلیم بن قیس هلالی، انتشارات نشر معارف/ ارائه توسط: محمد اسماعیل خدیوی (مدرس دانشگاه) و «ژرفای غدیر» نوشته محمدباقر انصاری، انتشارات دلیل ما / ارائه توسط: فاطمه محمدزاده (استاد دانشگاه).

--ویژه‌برنامه کودکان و غدیر به همت کتابخانه عمومی شیخ مفید اسلامیه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس گفت: این برنامه که با حضور ۲۰ نوآموز مرکز پیش‌دبستانی امام حسن مجتبی(ع) و والدین در پارک لاله اسلامیه برگزار شد.

اسدی گفت: در این نشست کتاب‌های «سفر به سرزمین غدیر خم» نوشته مهدی وحیدی صدر توسط صالح نیا، کتابدار این کتابخانه، معرفی و قصه‌گویی شد.

وی افزود: این کتاب، داستان ولایت و جانشینی امام علی(ع) را در کنار برکه غدیر خم با داستانی جذاب و مصور برای گروه سنی کودکان بیان می‌کند. در این کتاب می‌خوانیم سعید و سعیده سوار بر سفینه زمان از قرن حاضر به زمان رسول خدا(ص) می‌روند تا داستان را درقالب گزارشی مفصل برای بچه‌های قرن بیست و یکم نقل کنند و...

--معرفی و جمع‌خوانی «لالایی برای دختر مرده» در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه

اسدی ادامه داد: در این نشست که با حضور جمعی از دختران نوجوان عضو کتابخانه برگزار شد، کتاب «لالایی برای دختر مرده» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از سری کتاب‌های کتاب‌خوان شهریور ۹۶ به همت عابدینی، مسئول کتابخانه معرفی و توسط اعضا جمع‌خوانی شد.

وی ادامه داد: «لالایی برای دختر مرده» را پیش از هر چیز باید پازلی هراس‌انگیز و رمزآلود از بازگشت بازمانده‌ای از تاریخ دانست که کنار هم قرار دادن هر تکه آن خواننده را یک گام به جلو می‌راند. کتابی که وقتی مشغول خواندنش می‌شوید باید بسیاری از تجربه‌های مطالعاتی گذشته‌تان را فراموش کنید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس گفت: «من» یا نویسنده کتاب، «میرزا جعفرخان منشی‌باشی»، «زهره» و «مینا» چهار ضلع مربعی هستند که با ویژگی‌های خاص خود، شما را از یک دوره به دوره‌ای دیگر، از یک خانواده به خانواده‌ای دیگر و درنهایت با نویسنده‌ای همراه می‌کنند تا بخش تاریکی از یک تراژدی غبارخورده در شمال شرق ایرانِ دوره قاجار را عیان ‌کنند.

--نشست کتاب‌خوان ویژه دهه ولایت در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه با برکت امامت و ولایت، نشست کتاب‌خوانی با حضور جمعی از اعضای کتابخانه برگزار شد. در این نشست، شش نفر به معرفی کتاب‌های موردعلاقه خود پرداختند که به شرح ذیل است:

«آسمان چهارم» نوشته فریبا کلهر/ ارائه توسط: طیبه عابدینی (مسئول کتابخانه)؛ «الماس هستی» نوشته مهدی خدامیان آرانی/ ارائه توسط: محدثه داستانی (عضو)؛ «روی دست آسمان» نوشته مهدی خدامیان آرانی/ ارائه توسط: صفیه انصاری (عضو)؛ «جلوه‌های غدیر» نوشته محمد رجاء واعظی/ ارائه توسط: زینب ادریسی (عضو)؛ «سیری در حماسه غدیر» نوشته امیرحسین علیقلی/ ارائه توسط: زهره محبی (عضو) و «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی/ ارائه توسط: زینب محبی (عضو).

نمایشگاه «قربان تا غدیر» به مناسبت دهه ولایت در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه

 

وی گفت: برپایی نمایشگاه کتاب «قربان تا غدیر» شامل ۲۰ عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با واقعه و بیعت غدیر، حج و داستان حضرت ابراهیم(ع) و پسر بزرگوارشان حضرت اسماعیل(ع) و ... از دیگر برنامه‌های کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید اسلامیه در دهه ولایت بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: