کد خبر: 30517
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 12:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مدیرکل امور مجلس و استان‌ها از کتابخانه‌های عمومی قزوین

منبع : لیزنا
 مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد با هدف ارتقاء خدمات کتابخانه‌ای از کتابخانه‌های عمومی قزوین بازدید کرد.
بازدید مدیرکل امور مجلس و استان‌ها از کتابخانه‌های عمومی قزوین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، مرتضی محمدزاده، مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان، از کتابخانه‌های عمومی یادگار امام شهر محمدیه، علامه دهخدا شهر الوند، کتابخانه در حال ساخت نصرت‌آباد، امام خمینی (ره) و علامه رفیعی قزوین و کتابخانه‌های شهید بهشتی و شهید فهمیده تاکستان بازدید کرد.

محمدزاده هدف از این بازدیدها  را بررسی وضعیت و عملکرد کتابخانه‌های عمومی از نظر ارائه خدمات و شناسایی نقاط محروم و بدون کتابخانه در سطح استان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با بررسی‌های دقیق کارشناسی امکان ارائه خدمات مفید فرهنگی و راه‌اندازی کتابخانه در این مناطق فراهم شود. وی همچنین گفتگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از دیگر دستاوردهای این بازدید دانست و گفت: این تعاملات نه‌تنها موجب ارتقاء سطح خدمات کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها شده، بلکه زمینه حمایت هرچه بیشتر مسئولان و شهرداری‌ها را نیز از کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از این اقدام، اظهار داشت: پیگیری مسائل و کمبودهای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان‌ها توسط مدیران نهاد کتابخانه‌ها، دلگرمی و افزایش انگیزه را در مدیران استانی به دنبال دارد.

وی با تقدیر از همراهی نمایندگان مجلس، اعضای شورا، مسئولان، بخشداران و فرمانداران استان، بیان کرد: امیدواریم با افزایش همکاری و پشتیبانی مسئولان گام‌های بلندتری در مسیر ارتقاء فرهنگی و توسعه کتابخوانی برداریم.

بازدید از کتابخانه عمومی یادگار امام شهر محمدیه

بازدید از کتابخانه عمومی یادگار امام شهر محمدیه که از کتابخانه‌های استاندارد و مجهز استان محسوب می‌شود، با همراهی حمیده رزآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار البرز و جمعی از مسئولان و مدیران بخش محمدیه، انجام شد. طی این بازدید، ضمن آشنایی با خدمات و فعالیت‌های کتابخانه، نقاط قوت و ضعف این مجموعه فرهنگی موردبررسی قرار گرفت و جلسه‌ای به‌منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش برنامه‌های فرهنگی مفید برگزار شد.

کتابخانه عمومی یادگار امام با داشتن موزه حیات‌وحش، از ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه‌های علمی- آموزشی برای کودکان و نوجوانان برخوردار است که این ظرفیت موردتوجه مسئولان قرار گرفت.

بازدید از کتابخانه عمومی علامه دهخدا شهر الوند

طی این بازدید که با همراهی فرماندار البرز انجام شد، خدمات کتابخانه الوند موردبررسی قرار گرفت و در کنار بازدید از سالن‌های مطالعه کتابخانه، با اعضا گفتگو و مسائل و دغدغه‌های آنان شنیده شد.

بازدید از پروژه در حال ساخت کتابخانه عمومی نصرت‌آباد و نظارت بر چگونگی پیشرفت آن، از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی طی این بازدیدها ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: خوشبختانه طی یک سال اخیر شاهد روند رو به رشدی در کتابخانه‌های استان هستیم. بااین‌حال برای توسعه خدمات فرهنگی به مردم باید بسیجی همگانی صورت گرفته و کتابخانه‌های عمومی در راستای ارائه برنامه‌های مفید به مردم، یاری شوند.

زرآبادی تعامل خوب و دوستانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با سایر دستگاه‌ها و مسئولان را از نقاط قوت این مجموعه فرهنگی دانست و گفت: نگاه دلسوزانه و متعهدانه مدیرکل کتابخانه‌های استان به پیشرفت و ارتقاء این مجموعه کمک می‌کند.

فرماندار البرز نیز با اشاره به ظرفیت قابل‌توجه کتابخانه‌های عمومی در انجام کار فرهنگی، توسعه بیش‌ازپیش این فعالیت‌ها را خواستار شد.

سعید محمدخانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز نیز به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و نقاط قوت و ضعف این کتابخانه‌ها را برای ارائه خدمات به مخاطبان تشریح کرد.

بازدید از کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین

این بازدید با همراهی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و مدیرکل کتابخانه‌های استان انجام شد.

در این بازدید رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: اهمیت مطالعه و کتابخوانی  بر کسی پوشیده نیست و کتابخانه‌ها به‌عنوان بازوی توانمند فرهنگ جامعه باید هرچه بیشتر تجهیز و آماده ارائه خدمات مفید و مناسب به عموم مردم شوند. نشست‌های نقد و بررسی و معرفی کتاب و برگزاری مراسم بزرگداشت نویسندگان و پیشکسوتان ادبی و شعرای استان، ازجمله برنامه‌های ارزشمند کتابخانه‌های عمومی است  که می‌تواند  نقشی مهم در بزرگداشت شخصیت‌های برجسته و فرهیخته استان داشته باشد.

بازدید از کتابخانه عمومی علامه رفیعی قزوین

طی این اقدام بخش‌های نسخ خطی و  آرشیو نشریات قدیمی بازدید شد و فریبا حاجی فتحعلی، مسئول کتابخانه در رابطه با مشکلات، کمبودها و امتیازات این کتابخانه توضیحاتی ارائه داد.

دیدار با بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همراه مدیرکل کتابخانه‌های استان با حضور در دفتر بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با وی دیدار کرد. طی این دیدار مسائل و دغدغه‌های مربوط به کتابخانه‌های تاکستان، موضوع راه‌اندازی کتابخانه عمومی در نرجه و مشکل فضای کتابخانه عمومی ضیاآباد موردبررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همچنین از اهدای سه هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش فرهنگ مطالعه مفید کتاب‌هایی خریداری‌ شده که به‌زودی به کتابخانه‌های این شهرستان تزریق می‌شود.

همچنین از کتابخانه عمومی شهید بهشتی و شهید فهمیده تاکستان بازدید به عمل آمد و مسئولین طی صحبت با کتابداران از مسائل و مشکلات این کتابخانه‌ها آگاه شدند.

 

این بازدید به‌صورت یک‌روزه و با همراهی مسئولان و مدیران شهرستان‌های استان قزوین و نگاه پیگیر و دلسوزانه مدیرکل امور استان‌ها و مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف کمک به رفع مشکلات کتابخانه‌ها و بررسی راهکارهایی برای ارتقاء خدمات‌رسانی به مردم  به انجام رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: