کد خبر: 30522
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 14:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش، مکانی دوست‌داشتنی برای کودکان

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش آباده در یکسال گذشته با برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های علمی هیجان انگیز در بخش کودک از برنامه‌های ساده و همیشگی فاصله گرفته است.
کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش، مکانی دوست‌داشتنی برای کودکان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه دکتر جمشید صداقت کیش شهر آباده، این کتابخانه یکی از کتابخانه‌های عمومی قدیمی شهرستان آباده است که بیش از42 سال از تأسیس آن می‌گذرد؛ اما این روزها به مکانی دوست‌داشتنی برای کودکان تبدیل شده است. برگزاری کارگاه‌های علمی و کلاس‌هایی که با هدف تقویت هوش هیجانی کودکان اجرا می‌شود، این کتابخانه عمومی را هرچه پرطرفدارتر کرده است.

سوسن دهقانی مسئول کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش آباده گفت: کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش آباده یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی فارس است که در سال 1354 تأسیس شده، اما بخش کودک آن در حدود یکسال است با وسایل مجهز راه‌اندازی شده است و در این یکسال سعی بر آن بوده که با برگزاری کلاس‌های و کارگاه‌هایی جذاب و متفاوت، کودکان هرچه بیشتر به سمت کتابخانه عمومی سوق یابند.

دهقانی با بیان اینکه این کارگاه‌ها هر هفته و در فصل تابستان هفته‌ای دو بار برگزار می‌شود، افزود: در این کلاس‌ها از شیوه متداول قصه‌گویی فاصله گرفته‌ایم و کودکان را با دنیای پرخاطره تجربه‌ها و آزمون و خطا آشنا کردیم. بیشتر این کلاس‌ها به صورت تجربی و آزمایشگاهی براساس کتاب‌های علمی موجود در بخش کودک کتابخانه همچون کتاب‌های «بازی‌های دانشمندان کوچک»، «باهوش‌ها»، «فعالیت‌های علمی درباره بدن» و... برنامه‌ریزی شده است.

مسئول کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش آباده با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 کارگاه متفاوت در این کتابخانه برگزار شده است، کارگاه‌هایی همچون خلاقیت رنگ‌ها‌، کاشی و خلاقیت، ماست رنگی، کارگاه سفال و... را از جمله کارگاه‌های فصل تابستان این کتابخانه دانست و از ادامه یافتن فعالیت‌های بخش کودک کتابخانه همزمان با شروع مدارس خبر داد و گفت: همزمان با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس نیز کلاس‌های گوناگونی برای بچه ها برنامه‌ریزی شده است که بیشتر آن‌ها با محتوای کتاب‌های درسی کودکان همچون کارگاه‌های آزمایش درس‌های علوم یا کارگاه های بازی اعداد و ارقام مربوط به درس ریاضی خواهد بود.

دهقانی با اشاره به اینکه خوشبختانه از زمان برگزاری این کارگاه ها میزان مطالعه مادران در کتابخانه نیز افزایش یافته است، افزود: کتابداران کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش برای مادرانی که همراه با کودکان خود در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند، نیز برنامه‌هایی را طرح کرده و با معرفی کتاب‌هایی که بیشتر مورد استقبال بانوان خانه‌دار و مادران است همچون کتاب های روان‌شناسی و تعلمی، مادران را در برنامه ‌های کتابخانه شریک می‌کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در کودکان باید برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گیرد، گفت: کودکان امروزه سرشار از انرژی و آگاهی هستند و به سمت برنامه‌هایی جذب می‌شوند که بتواند تجربه و کنجکاوی خود را هرچه بیشتر تخلیه کنند؛ به همین دلیل آموزش کتابخوانی در خلال بازی‌ها و آزمایش‌ها، نه تنها می‌تواند کودکان را پایبند و دلبسته به کتاب و کتابخوانی نمایند، بلکه محتوای کتاب ها را نیز در ذهن آن ها ماندگارتر می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: