کد خبر: 30524
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 14:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار قائم مقام انجمن نابینایان کشور با مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمان

منبع : لیزنا
منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان کشور با زهرا موسی پور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دیدار وگفتگو کرد.
دیدار قائم مقام انجمن نابینایان کشور با مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی کرمان، دراین دیدار محمدجوادحسین زاده مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان  ضمن اشاره به فعالیت‌ کتابخانه نابینایان استان از سال 1384 تاکنون گفت: بیش از 700 نفر از روشندلان کرمانی عضو کتابخانه نابینایان کرمان هستند و از منابع بریل، صوتی و تجهیزات کتابخانه استفاده می کنند.

حسین زاده گفت: در آینده ای نزدیک کتابخانه نابینایان جنب کتابخانه مرکزی تجهیز و بهسازی می‌گردد و کتابخانه دیجیتال ویژه کودکان و نوجوانان نابینا با مشارکت شرکت سامسونگ و انجمن نابینایان در کرمان راه اندازی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با نگاه مثبت شرکت سامسونگ به بحث مسئولیت اجتماعی در قبال روشندلان، شاهد ورود خیرین و سایر شرکت‌ها به فعالیت در این حوزه باشیم.

در ادامه منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان کشور ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در راستای خدمت رسانی به اقشار خاص جامعه به خصوص نابینایان و کم بینایان، گفت: انجمن نابینایان از سال 1391 با همکاری شرکت سامسونگ با ایجاد کارگروهی اقدام به راه اندازی کتابخانه گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا نموده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های بعمل آمده بیش از 30 هزار نفر از نابینایان و کم بینایان کشور از کتابخانه های دیجیتال راه اندازی شده تاکنون استفاده کرده‌اند.

او گفت: در سال 1391 تنها 40 عنوان کتاب بریل در حوزه کودک وجود داشت اما در حال حاضر 850 عنوان کتاب برای سنین کودک و نوجوان تولید شده است.

شادکام خواستار تعامل استانداری و دستگاه های ذیربط فرهنگی با اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان در راستای حمایت از اقشار خاص به خصوص کم بینایان و نابینایان استان شد.

در ادامه زهرا موسی پور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بواسطه راه اندازی  بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی، خاطرنشان کرد: با عنایت به سابقه تاریخی مردم دیارکریمان می‌طلبد توجه ویژه ای به حوزه نابینایان در آن صورت گیرد.

وی گفت: معتقدم اگر برای نابینایان و ناشنوایان فعالیتی انجام شود این نشانه آن است که چشم و گوش جامعه باز است و می بایست در این زمینه اقداماتی شایسته انجام پذیرد.

موسی پور در ادامه کارنامه درخشان انجمن نابینایان کشور را در راه اندازی کتابخانه های دیجیتال را قابل تقدیر وسپاسگزاری دانست وگفت: کتابخانه دیجیتال  و صوتی در کرمان به همت اداره کل کتابخانه‌ها و تعامل نهادهای ذیربط ان شالله یکی از مراکز فعال و پویای کشور خواهد بود.

 

وی این حرکت فرهنگی را باقیات صالحات دانست وگفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با جدیت هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان را در راستای تحقق اهداف انجمن نابینایان و اداره کل کتابخانه‌ها در زمینه ارائه خدمات به نابینایان و کم بینایان را دنبال خواهد نمود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: