کد خبر: 30552
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 شهریور 1396 - 16:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست فلسفه برای کودکان در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسلامشهر

منبع : لیزنا
 نشست فلسفه برای کودکان در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسلامشهر برگزار شد.
 نشست فلسفه برای کودکان در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسلامشهر

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر، به همت جواهر مهدی پور مسئول کتابخانه، نشست کتابخوانی و فلسفه برای کودکان با حضور نه دانش آموز دختر مقطع ابتدائی  در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی شهید مطهری اسلامشهربرگزار شد.

در ابتدای نشست کتاب «درخت بخشنده»  نوشته شل سیلور استاین ترجمه رضی هیرمندی معرفی و توسط دانش آموزان جمع خوانی شد سپس دانش آموزان حول محور داستان کتاب به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در داستان پسر جوان و درخت در «درخت بخشنده» «شل سیلور استاین» موضوع ارتباط درست انسان‌ با طبیعت مطرح شده است. در این داستان، رابطه‌ی پسر با درخت دچار دگرگونی‌هایی می‌شود. هر یک از مراحل این فرآیند دگرگونی، به‌ شکل همزمان یک مرحله از رشد انسان و انواع منابع دسترس پذیر برای پاسخگویی به نیازها و آرزوهای او در آن مرحله را نشان می‌دهد.

 

گفتنی است، فلسفه برای کودکان یکی از ابزارهای اصلی پرورش مهارت‌های تفکر در کودکان شناخته شده است. با به کارگیری آن می‌توان دانش آموزان را در سطح خودشان کنجکاو و پرسشگر تربیت کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: