کد خبر: 30573
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 شهریور 1396 - 14:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین جلسه شورای اداری استان ایلام برگزار شد

منبع : لیزنا
 دومین جلسه شورای اداری استان ایلام در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام برگزار شد.
دومین جلسه شورای اداری استان ایلام برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، دومین جلسه شورای اداری استان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، کارشناسان ستادی و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام برگزار شد.

مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و مقوله کتاب، ریشه در دین، اصالت و رسالت وجودی انسان دارد؛ با توجه به اهمیت و جایگاه دین و مذهب در زندگی ما، شایسته است که فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد. دعوت مردم به بحث مطالعه کاری بسیار بزرگ و درواقع رسالت انبیا و اولیای الهی است. شاید در کنار جمله زیبای حضرت امام خمینی (ره) که معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند، حرفه کتابداری را هم باید زیرمجموعه و هم‌طراز با کار معلمی دانست.

وی ادامه داد: دوستی مردم با مطالعه، حاصل موفقیت کتابداران در انجام وظایف شغلی خود خواهد بود. در حال حاضر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به سمت پویایی و به‌روز شدن برنامه‌های فرهنگی حرکت می‌کند، تقویت نیروی انسانی با برگزاری دوره‌های آموزشی گواه این ادعا است؛ در مقابل این توجه ویژه نهاد لازم است که ما احساس مسئولیت خود را چند برابر کنیم و از روزمرگی و بی‌برنامگی و در حاشیه قرار دادن وظایف اصلی پرهیز کنیم.

 

در ادامه جلسه کارشناسان امور عمرانی، امور انجمن‌ها، منابع، امور فرهنگی، امور کتابخانه‌ها، آمار، امور مشارکت‌ها، مالی، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و حراست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: