کد خبر: 30576
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 شهریور 1396 - 14:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : لیزنا
 کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در سومین هفته شهریورماه با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله نشست‌های کتاب‌خوان و معرفی و جمع‌خوانی کتاب میزبان اعضاء و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی شدند.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت روز سینما و با حضور جمعی از اعضای کودک، نمایشنامه «مهمان‌های ناخوانده» نوشته منوچهر اکبرلو و عباس امیر مشهدی در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی‌باشی معرفی و جمع‌خوانی شد.

مژگان یوسفی مسئول کتابخانه عمومی شهدای قورچی‌باشی در خصوص این برنامه گفت: نشست معرفی و جمع‌خوانی نمایشنامه «مهمان‌های ناخوانده» ویژه دانش‌آموزان دبستان و راهنمایی و شامل  موضوعات تربیتی، آموزشی و مذهبی است.

وی ادامه داد: تشکیل گروه‌های نمایش و اجرای نمایشنامه‌ها باعث ایجاد اثراتی همچون تقویت حس همکاری و دوستی، تقویت نظم و انضباط فردی و گروهی، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری در کودکان می‌شود و یکی از بهترین و سالم‌ترین شیوه‌های پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

در برنامه‌ای دیگر و با حضور کودکان شهر فرمهین، کتاب «بچه‌های حیوانات را دوست دارم» نوشته استیو پارکر در کتابخانه عمومی ولایت این شهر معرفی و جمع‌خوانی شد.

ربابه تلخابی کتابدار کتابخانه عمومی ولایت با اشاره به برگزاری این نشست گفت: «بچه‌های حیوانات را دوست دارم» عنوان کتابی از استیو پارکر با ترجمه‌ پریسا همایون‌روز است که در ۲۴ صفحه و توسط انتشارات ذکر در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است. موضوع اصلی این کتاب حیوان‌های تازه به دنیا آمده است که به همراه تصاویر، دنیای شگفت‌انگیز زندگی بچه‌های حیوانات را به کودکان معرفی می‌کند.

نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عح) ساوه نیز با حضور جمعی از اعضای فعال این کتابخانه برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «شوهر آهوخانم» نوشته علی‌محمد افغانی، توسط فاطمه صادقی؛ «شیوه عاشقی» نوشته آندرو هاروی، توسط لیدا نجفی؛ «باورهای غلط شما» نوشته دایروین دبلیو، توسط فاخته شاملو؛ «مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان» نوشته جان گری، توسط افسانه صدری؛ «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» نوشته علیرضا پناهیان، توسط علیرضا احمدی و «غدیر» نوشته علی صفائی حائری، توسط علیرضا صدری معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

و همچنین با حضور جمعی از دختران نوجوانِ روستای خسروبیگ شهرستان کمیجان، نشستی کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی حضرت زینب(س) این روستا برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «زندگی حضرت ابراهیم(ع)» نوشته سیدمهدی حجازی، توسط کبری خسروبیگی؛ «پیام‌نگار غدیر» نوشته سیدحسین حسینی، توسط مریم خسروبیگی؛ «داستان غدیرخم» نوشته عبدالحسین امینی، توسط رضوان صفی‌خانی؛ «غدیر در آیینه کتاب» نوشته محمد انصاری، توسط زهرا بزچلوئی؛ «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی، توسط زهرا خسروبیگی؛ «آسمان چهارم» نوشته فریبا کلهر، توسط سارا خسروبیگی و «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته محمد صادق کوشکی، توسط عارفه خسروبیگی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

گفتنی است سلسله نشست‌های کتابخوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و تمامی اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: