کد خبر: 30577
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 شهریور 1396 - 14:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد

منبع : لیزنا
 علی‌اکبر احمدی در دومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در سالجاری، فعالیت‌ها و تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی را مهم‌ترین عامل در افزایش کتابخوانی در استان عنوان کرد.
جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، دومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در سال ۹۶ به صورت مشترک با جلسه اخلاق اداری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد صیانت از حقوق شهروندی، کمیته حجاب و عفاف با حضور سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان، کارشناسان ستادی و رؤسای ادارات شهرستان‌ها روز پنجشنبه بیست و سوم شهریو ماه برگزار شد.

علی‌اکبر احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم، خاطر نشان کرد: انس با قرآن کریم و تفکر و تدبر روزانه در آیات و مفاهیم این کتاب آسمانی بسیار راهگشا بوده و بر هر مسلمانی واجب است در حد توان خود هر روز قرآن تلاوت کند.

احمدی خاطرنشان کرد: کتابداران و مسئولین کتابخانه‌ها می‌بایست با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند تا بتوانند اعضای کتابخانه‌های عمومی را هدایت کنند.

وی در ادامه با ابلاغ بخشنامه تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر اداره کل گفت: از همکاران تلاشگر انتظار داریم با افزایش تلاش و فعالیت‌های خود برای رسیدن به اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گام بردارند و این فریضه الهی را با جدیت در سطح کتابخانه‌ها پیگیری کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به آیین‌نامه ترویج و گسترش نماز گفت: باید فضایی جهت اقامه نماز در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یابد و رؤسای ادارات در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم انجام تکالیف اداری از سوی رؤسای ادارات خاطرنشان کرد: رؤسای ادارات ضمن مطالعه دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل ها، گزارشات خود را به موقع ارسال کنند. همه فعالیت‌ها و تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان باید به این امر منتج شود که کتابخوانی و معرفت افراد افزایش پیدا کند.

 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه همکاران، از تلاش و پیگیری‌های کارشناسان ستاد، روسای شهرستان، مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی در مشارکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تشکر و قدردانی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: