کد خبر: 30588
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 شهریور 1396 - 12:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازگویی احادیث حضرت علی(ع) در کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی روستای کلج قزوین

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی روستای کلج از برگزاری نشستی مذهبی با هدف بیان احادیث و روایات مولای متقیان علی بن ابیطالب (ع) در این کتابخانه خبر داد.
بازگویی احادیث حضرت علی(ع) در کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی روستای کلج قزوین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های  عمومی قزوین، پریسا کهن‌سال، مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی روستای کلج با اعلام این خبر گفت: این نشست با هدف معرفی هرچه بهتر سیره عملی و زندگی امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد و طی آن روایات و احادیثی معتبر از ایشان قرائت و در رابطه با محتوا و درس این احادیث گفتگو شد.

وی افزود: معرفی بیش از ۱۰ عنوان کتاب پیرامون زندگی امام علی (ع)، برگزاری نمایشگاه کتاب، جلسه شعرخوانی در مدح و وصف امام علی (ع)، نشست روایت گری واقعه غدیر خم، مسابقه قرائت خطبه غدیر، نشست بررسی و آشنایی با زندگی امام علی (ع)، اهدای کتاب به اعضای سادات کتابخانه، مسابقه مقاله‌نویسی  پیرامون شخصیت وزندگی امام علی (ع) و  برگزاری نشست معرفی کتاب «پدر توحید ابراهیم (ع)»  نوشته علی ثقفی، از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در این کتابخانه بودند.

کهن‌سال ادامه داد: مسابقه  نقاشی از کتاب «قصه آیه‌ها»، «قهرمان بت‌شکن»، نمایشگاه نقاشی، برگزاری نشست جمع خوانی کتاب «بر بالین امپراتور؛ داستان زندگی حضرت ابراهیم (ع)» نوشته محمدعلی دهقان، برگزاری کارگاه قصه‌گویی، برگزاری مسابقه تحقیق و پژوهش پیرامون زندگی و سیره  پیامبران اولوالعزم، نشست آشنایی با زندگی حضرت ابراهیم (ع) و حادثه بزرگ  قربانی کردن، نیز از دیگر برنامه‌های برگزارشده در این نشست بود.

این مسئول، برگزاری نمایشگاه کتاب از آثاری در رابطه با زندگی حضرت ابراهیم (ع)، مسابقه کتابخوانی و پرسش و پاسخ پیرامون زندگی امام علی (ع)، جمع خوانی ۱۱ جلد کتاب کودک با عنوان «قصه‌هایی از امام علی ویارانش با نگاهی به نهج‌البلاغه» را از دیگر برنامه‌هایی دانست که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

 

گفتنی است، کتابخانه عمومی روستای کلج به‌عنوان کتابخانه برتر روستایی در سال ۱۳۹۵ معرفی و تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: