کد خبر: 30613
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 - 15:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جمع خوانی، حافظ خوانی ویژه بزرگسالان و  مسابقه نقاشی همگانی در پیشوا

منبع : لیزنا
کتابخانه های شهدای امامی امین ، پانزده خرداد و فردوسی روستای طارند بالا شهرستان پیشوا برنامه های مختلف اجرا کردند.
برگزاری جمع خوانی، حافظ خوانی ویژه بزرگسالان و  مسابقه نقاشی همگانی در پیشوا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی پیشوا،  به همت فاطمه شیری کتابدار کتابخانه شهدای امامی امین جلیل آباد شهرستان پیشوا برنامه جمع خوانی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ غدیربرگزار شد.

در این برنامه ابتدا کتاب پیام غدیر توسط کتابدار معرفی شد و سپس اعضاء به رو خوانی کتاب پرداختند . در پایان فاطمه شیری کتابدار کتابخانه درباره اهمیت غدیر و مسئله امامت و ولایت در نزد شیعیان وامامت حضرت علی (ع) توضیحاتی را برای حاضرین توضیح دادند.

به همت سكينه اليكائي كتابدار كتابخانه فردوسی روستای طارند بالا شهرستان پیشوا مسابقه نقاشي همگاني با موضوع دهه ولایت و امامت  ويژه كودكان و نوچوانان در محل كتابخانه با حضور تعدادي از اعضاء فعال برگزارشد. دراين برنامه کتابدار کتابخانه ابتداتوضیحاتی در باره عید غدیر و اهمیت آن ارائه نمودند وسپس اعضا شعرهایی در باره عیدغدیر قرائت نمودند و در انتها از مطالب ارائه شده نقاشی کشیدند.

به همت مینا نوروزی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان پیشوا و کتابداران کتابخانه پانزده خرداد شهرستان پیشوا اولین جلسه  حافظ خوانی با استقبال پرشور علاقه مندان به شعر وادبیات فارسی به مدرسی استاد دانشگاه فرهنگیان پیشوا  سیدمصطفی طباطبایی در محل کتابخانه برگزار شد

.در این جلسه که با مشارکت اعضا در مباحث و بیان نظراتشان همراه بودابتدای جلسه به شخصیت شناسی حافظ و بیان خلاصه ای از زندگی وی پرداخته شد .در ادامه جلسه سه غزل از غزلیات حافظ خوانده شد و هرکدام از اعضای حاضر در جلسه نیز در خواندن اشعار مشارکت داشتند و یک غزل  مورد تشریح و بررسی قرار گرفت و اعضا نیز نظرات خود را پیرامون این غزل بیان کردند.

شایان ذکر است روزهای یک شنبه هر هفته جلسات حافظ خوانی ویژه بزرگسالان برگزار می شود.          

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: