کد خبر: 30714
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 مهر 1396 - 21:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شورای اسلامی شهر اردبیل آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم است

منبع : لیزنا
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان بر ضرورت احداث قرائت‌خانه در شهر اردبیل تأکید کرد.
شورای اسلامی شهر اردبیل آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، علیرضا پوستی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بابیان اینکه «شهرداری باید در حوزه فرهنگی، عملکرد گسترده‌تری داشته باشد»، اظهار داشت: ساخت قرائت‌خانه باید در اولویت فرهنگی شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم شهر اردبیل افزود: شورای اسلامی شهر اردبیل نیز آماده هرگونه همکاری با کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم است.

پوستی، پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری را وظیفه قانونی این ارگان دانست و تأکید کرد: شهرداری اردبیل نیز باید ضمن تمکین به قانون، در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی، جدی‌تر عمل کند.

این عضو شورا، دعوت از مدیران کتابخانه‌های عمومی جهت حضور در جلسات کمیسیون فرهنگی شورا را از برنامه‌های شورای اسلامی شهر اردبیل خواند و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل از پیشنهادات مدیران کتابخانه‌های عمومی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در بین شهروندان استقبال می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل نیز در این جلسه، ضمن تبریک آغاز به‌کار شورای اسلامی شهر اردبیل در دوره جدید، خواستار حمایت این شورا از اجرای قانون نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی شد.

دکتر رباب عزیزخانی با اشاره به ساخت کتابخانه در مناطق کم برخوردار اردبیل به عنوان یکی از برنامه‌های استان افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با مشارکت خیرین و ساخت کتابخانه‌های عمومی مقدس اردبیلی در محله وحدت، کتابخانه عمومی شیخ شرف‌الدین در محله کل‌ خوران و کتابخانه عمومی فارابی در محله اروج آباد، تلاش خود را برای غنی‌سازی فرهنگی این مناطق بکار برده است.

وی ادامه داد: برای ادامه این روند مثبت، نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و خیرین گران‌قدر جهت ساخت کتابخانه در سایر نقاط کم برخوردار اردبیل هستیم.

عزیزخانی، نبود قرائت‌خانه در سطح شهر اردبیل را موجب مشکلات فراوان برای دانش آموزان و دانشجویان دانست و تصریح کرد: در صورت ساخت قرائت‌خانه توسط شهرداری، شاهد کاهش ترافیک مراجعین به کتابخانه‌های عمومی جهت مطالعه کتاب‌های درسی خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به تأثیر ساخت کتابخانه توسط شهرداری در توسعه فرهنگی شهر، ادامه داد: در بسیاری از کلان‌شهرها، شاهد ورود شهرداری به مقوله ساخت کتابخانه هستیم چراکه این مهم، رشد فرهنگ شهرنشینی را در پی دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: