کد خبر: 30728
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 مهر 1396 - 15:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «کلیات بهداشت روان» در کتابخانه اسلامشهر

منبع : لیزنا
 نشست نقد و بررسی کتاب «کلیات بهداشت روان» با حضور جمعی از مسئولین و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «کلیات بهداشت روان» در کتابخانه اسلامشهر

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «کلیات بهداشت روان» نوشته مصطفی براری توسط اداره کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر با حضور نویسنده اثر، اکبر خوردچشم منتقد ادبی، فرمانده نیروی انتظامی اسلامشهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر و جمعی از مسئولین ادارات، کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

مصطفی براری در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف نگارش این کتاب، اظهار کرد: بهداشت روانِ کارکنان و پرسنل شاغل در نیروهای مسلح به علت فشارها و استرس‌های ناشی از انجام مأموریت‌های پیچیده همواره در معرض خطر بوده و آسیب‌های جدی آشکار و پنهانی نیز به افراد و خانواده‌های آنها وارد می‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: کتاب «کلیات بهداشت روان» با هدف شناسایی و کاهش معضلات سیستم و افزایش اطلاعات در حوزه بهداشت روان؛ در ۷ فصل و با بهره‌گیری از آمار و منابع داخلی و خارجی و  همکاری کارکنان شاغل در ناجا به رشته تحریر در آمده است.

 نویسنده کتاب «کلیات بهداشت روان» همچنین خاطرنشان کرد: در این کتاب، اختلال در هوش و فکر، اختلال در عواطف، رفتار غیرعادی، عقب‌ماندگی ذهنی، فنون توانبخشی، اختلالات اضطرابی و ذهنی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

اکبر خوردچشم نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: نوشتن کتاب‌هایی مانند «کلیات بهداشت روان»، نه تنها خوب بلکه یک امر لازم و ضروری است که باید توسط کارشناسان و محققان و دست‌اندرکاران انجام شود.

وی ضرورت کار کردن در خصوص  بهداشت روان را یکی از اقدامات مهم در نیروی انتظامی بر شمرد و گفت: یک مأمور پلیس قبل از هر چیز باید یک روان شناس خوب باشد تا یک جرم‌شناس.

خوردچشم اضافه کرد: نویسنده در این کتاب با توجه با شناخت و اطلاعاتی که از سازمان خود داشته، توانسته به خوبی مسائل را مورد بررسی قرار داده و برای مخاطبین بیان کند.

وی ادامه داد: کتاب بیشتر به صورت کلیات، مسائل را مطرح کرده و در عین بیانِ نام بیماری‌ها، راه درمانی مشخصی برای آنها ذکر نکرده است؛ در حالیکه امروزه اغلب مردم جامعه به دنبال کتاب‌های کاربردی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها هستند.

این منتقد ادبی در ادامه تحلیلش بر این کتاب؛ پاراگراف‌های طولانی، عدم ذکر منابع  مورد استفاده در کتاب، عدم رعایت قوانین نگارشی و عدم استفاده از مثال‌های متنوع برای بیان مفاهیم را بخشی از نقاط ضعف این اثر عنوان کرد.

خوردچشم در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود برخی انتقادات، کتاب «کلیات بهداشت روانی» را اثری خوب در حوزه روان شناسی می‌دانم و امیدوارم باز هم شاهد نگارش اثری خوب از این نویسنده اسلامشهری باشیم.

 

گفتنی است در پایان این نشست، ضمن تجلیل از مصطفی براری و اکبر خوردچشم، از شرکت‌کنندگان و نفرات برگزیده هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی شهید مطهری اسلامشهر با اهدای لوح و جوائزی به رسم یادبود تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: